اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان:

قرآن‌آموزی در کوهبنان همراه با آموزش مهدویت است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت‌: در دالقرآن کوهبنان علاوه بر آموزش دروس قرآنی‌، مهدویت‌، آموزش مهارت‌های زندگی، اخلاق اسلامی و آداب نماز، آموزش احکام و ... مد‌نظر است.

قرآن‌آموزی در کوهبنان همراه با آموزش مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مراسم جشن پایان دوره دارالقرآن شهر کوهبنان با حضور فرماندار‌، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان و دیگر مسئولان ‌در محل دارالقرآن این شهرستان برگزار شد.

احمد نیکخواه ‌در این آیین در ارتباط با اهمیت انس با قرآن و قرآن‌آموزی اظهار داشت: به فرموده حضرت علی (ع) هر پدر و مادری در قبال فرزندان خود سه وظیفه دارند که با برگزیدن نام نیک برای آنان، تربیت مناسب و آموزش قرآن که تربیت خوب نیز با آن محقق می‌شود به این سه وظیفه به خوبی عمل می‌کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: قرآن مجید کتاب آسمانی مسلمانان بوده و آموزش آن به کودکان و نوجوانان بسیار ضروری است، قرآن سرچشمه هدایت و رستگاری ‌است، لذا کسانی که به ‌آن تمسک جویند رستگار می‌شوند.

نیکخواه عنوان کرد: آموزش باید با تزکیه همراه باشد، زیرا علم به تنهایی قادر نیست انسان را به راه راست که راه انبیا‌ و خداوند است، رهنمون کند و سعادت دنیا و آخرت را برای او به ارمغان بیاورد.

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه نسل آینده‌ساز و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان بر آن شدیم که با انسجام و برنامه‌های مدون و به صورت کاملا علمی نسبت به تشکیل کلاس‌های قرآنی در فصل تابستان اقدام کنیم.

نیکخواه ابراز داشت: با همکاری والدین و جمعی از روحانیان و همکاران فرهنگی، کار آموزش قرآن در چهار کانون فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن مرکزی شهر با آغاز و با استقبال خوب والدین و دانش‌آموزان مواجه شد.

‌وی با اشاره به ثبت‌نام 80 قرآن‌آموز در بخش بانوان و 70 قرآن‌آموز در بخش آقایان در دارالقرآن مرکز شهر‌ کوهبنان گفت: علاوه بر آموزش دروس قرآنی‌، مهدویت‌، آموزش مهارت‌های زندگی، اخلاق اسلامی و آداب نماز، آموزش احکام و ... نیز در این کلاس‌ها مد‌نظر بوده است.

نیکخواه افزود:‌ این طرح 45 روز به طول انجامید که استقبال خانواده‌ها پررنگ‌تر و بازخورد کلاس‌ها به لحاظ بار علمی و اخلاقی قابل لمس است.

‌به گزارش فارس در این مراسم که با حضور قرآن‌آموزان این مؤسسه و‌ والدین آنان برگزار شد، نونهالان به اجرای برنامه‌های متنوع از جمله قرائت قرآن‌، اجرای سرود،‌ دکلمه و بیان پیام‌های قرآنی پرداختند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول