اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جدید ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ مهدویت به نسل جدید و تربیت جوانان به عنوان منتظران حضرت ولی عصر (عج) ضروری است.

انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جدید ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس حجت‌الاسلام سید محمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلماس اظهار داشت: فرهنگ انتظار نمودی آشکار از هویت اصیل امت اسلامی و جامعه متدین است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ما با تکیه بر دو فرهنگ عاشورا و انتظار توانسته است مستکبران را به زانو درآورده و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کند، افزود: انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای برقراری حکومت عدل و قسط حضرت مهدی موعود (عج) است.

موسوی اضافه کرد: انتقال فرهنگ انتظار به نسل جوان به معنای آشنا کردن آنان با وضعیت ایده‌آل و مطلوب جامعه بشری از دیدگاه کتاب آسمانی مسلمانان و نحوه شناساندن این فرهنگ به دیگر جوامع است.

به گفته امام جمعه سلماس گسترش و ترویج فرهنگ مهدویت به جامعه هویت می‌بخشد و انتقال آن به نسل جوان، نجات و رستگاری بشر را در آینده آسان می‌کند.

موسوی ترویج فرهنگ مهدویت را از نیاز های اساسی جهان امروز دانست و اظهار داشت: برای موفقیت در این مسیر نیازمند فعالیت گسترده و بسیجی‌وار هستیم.

وی در ادامه با گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: در فرهنگ مسلمانان یکی از اساسی‌ترین اعتقادات مسئله حجاب و پوشش زنان است.

امام جمعه سلماس افزود: بانوانی که در پناه حجاب و عفاف هستند بدانند این پناهندگی به غفران و رحمت الهی منتهی می‌شود.

موسوی تاکید کرد: مسئله حجاب و عفاف تنها اختصاص به دین اسلام ندارد، بلکه در دیگر ادیان و حتی در ایران قبل از اسلام نیز حجاب و پوشش زنان به عنوان یک موضوع مهم و ارزشی در اجتماعات بشری مطرح بوده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول