اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم:

جمکران ظرفیت افزایش معرفت جهانی نسبت به مهدویت را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم گفت: جمکران فی نفسه ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش معرفت جهانی نسبت به مسئله مهدویت دارد.

جمکران ظرفیت افزایش معرفت جهانی نسبت به مهدویت را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اعیاد شعبانیه، حمید مکارم با بیان اینکه اصل موضوع مهدویت و موعودگرایی یک بحث فرامرزی و بین‌المللی است اظهار داشت: بحث منجی‌گرایی نه تنها در جهان اسلام بلکه موضوعی مشترک بین ادیان است.

وی با تاکید بر اینکه عطش زیادی در بین مسلمانان و غیر مسلمانان برای آشنایی با حقیقت منجی و بحث مهدویت وجود دارد خاطر نشان کرد: جمکران فی نفسه ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش معرفت جهانی نسبت به مسئله مهدویت دارد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم ایام نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه را فرصت مناسبی برای معرفی مسئله مهدویت دانست و یادآور شد: البته به نظر بنده مقداری در این موضوع غفلت شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیران تا سال گذشته بیشتر رویکرد داخلی بوده است ابراز داشت: خوشبختانه از امسال کمیته بین‌الملل ایجاد شده است و ما سعی کردیم به زوار خارجی و مخاطبین خارجی به نحوی اطلاع‌رسانی مناسبی انجام دهیم.

مکارم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب با حضور نمایندگانی از 50 کشور جهان در جوار مسجد مقدس جمکران را از جمله اقدامات مناسب در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: زوار خارجی که به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند می‌توانند به حدود 11 زبان مختلف اطلاعات خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: هم‌میهنان داخلی که از استان مختلف به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند می‌توانند با جشن‌های نیمه شعبان و موضوع مهدویت در کشورهای اسلامی و در بین شیعیان آشنا شوند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم با اشاره به رضایت بازدیدکنندگان نمایشگاه سفیران آفتاب گفت: همچنین در غرفه‌های این نمایشگاه محصولات تبلیغاتی از جمله عکس، سی دی، فیلم و... از کشورهای مختلف وجود دارد که می‌تواند به شناخت مراسم مربوط به نیمه شعبان در بین شیعیان کشورهای مختلف کمک شایانی کند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول