اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

29 مرداد ماه

آخرین مهلت ارائه مقالات به همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی اعلام شد

خبرگزاری فارس: دبیر سومین همایش سراسری مهدویت در آموزه‌های رضوی از تمدید مهلت ارائه مقالات به دبیرخانه این همایش تا 29 مرداد ماه خبر داد.

آخرین مهلت ارائه مقالات به همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی اعلام شد

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه فراخوان سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد به محورهای اصلی و اهداف این همایش اشاره و اظهار کرد: این همایش با چهار محور و چهار هدف کلی دوم مهرماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

وی تبیین فرهنگ نورانی رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و فعالیت‌های مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) را از جمله اهداف این همایش دانست.

دبیر سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی از دیگر اهداف این همایش را تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و امام مهدی(عج) و چاپ و نشر گسترده‌تر این آثار و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی با تبیین محورهای همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی اضطرار به حجت الهی در اندیشه رضوی، بازاندیشی گونه‌های سرپرستی جامعه شیعه در عصر رضوی و دوران غییبت را از مباحثی عنوان کرد که در محور نخست این همایش به آن پرداخته می‌شود.

نصوری بیان کرد: گونه‌شناسی برخورد امام رضا(ع) با جریان‌های انحرافی، بازخوانی نقش مردم و امام در شکل‌گیری حکومت اسلامی و بازخوانی اندیشه امامت و مهدویت در اشعار عصر رضوی از دیگر مباحثی است که در محور نخست همایش به آن توجه شده است.

وی افزود: محور دوم همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی را بایسته‌های اعتقادی و فکری، بایسته‌های تربیتی و اخلاقی، بایسته‌های اجتماعی و سیاسی و بایسته‌های علمی و فرهنگی تشکیل می‌دهد.

دبیر سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی به تبیین محور سوم این همایش پرداخت و بیان کرد: جایگاه توحید و خدامحوری در تربیت نسل منتظر، رابطه توحید با پذیرش ولایت امام معصوم(ع)، راهکارهای استفاده از زیارت و حرم رضوی در ترویج فرهنگ انتظار و سیره‌شناسی امام رضا(ع) و نقش آن در راهبری جامعه منتظر در این محور بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محور چهارم این همایش آزاد است گفت: مقالات ارسالی برای شرکت در سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی باید با نگاه به سخنان امام رضا (ع) و به صورت مقاله‌ای علمی پژوهشی در حداقل 20 و حداکثر 30 صفحه در کاغذ A4  به صورت یک رو نوشته شود.

نصوری با اشاره به شرایط تایپ و ارسال این مقالات به دفتر دبیرخانه تصریح کرد: تمام مقالات ارسالی باید با نرم‌افزار WORD 2003 و با فونت MITRA تایپ شده و لوح فشرده مقاله، اصل مقاله و چکیده دو صفحه‌ای آن به دبیرخانه این همایش ارسال شود.

وی ادامه داد: مقالات برتر در مجموعه مقالات همایش، فصل‌نامه علمی تخصصی انتظار موعود و فصلنامه پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و نسخه‌ای از آن برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود.

دبیر علمی همایش اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این همایش مقالات خود را تا 29 مرداد به نشانی razavi@mahdi313.org به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که به دلایلی نمی‌توانند مقالات خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند می‌توانند آثار خود را به آدرس قم، خیابان شهدا، کوچه آمار، بن‌بست شهید علیان، پلاک 24، مرکز تخصصی مهدویت ارسال کنند.

ارسال 40 مقاله به دبیرخانه همایش

نصوری در پایان سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 40 مقاله به دفتر دبیرخانه ارسال شده است خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی تا پایان مهلت ارسال به 50 مقاله افزایش یابد.

وی ابراز داشت: تمام نفرات منتخب به عنوان مهمان دبیرخانه همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی پذیرش خواهند شد و نشست‌های تخصصی به عنوان برنامه‌های جنبی با حضور مهمانان و اساتید صاحب‌نظر برگزار می‌شود.

دبیر سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی تاکید کرد: مهلت ارسال آثار تا 29 مرداد خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد.

نصوری با بیان اینکه به پنج نفر از برگزیدگان این همایش هدایایی اهدا خواهد شد تصریح کرد: به ترتیب به نفر اول تندیس، لوح تقدیر به همراه یک میلیون و 500 هزار تومان، به نفر دوم تندیس، لوح تقدیر به همراه یک میلیون و 300 هزار تومان، ‌به نفر سوم تندیس، ‌لوح تقدیر به همراه یک میلیون تومان و به نفرات چهارم و پنجم نیز غیر از دریافت تندیس و لوح تقدیر به ترتیب 800 و 500 هزار تومان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول