اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون انفورماتیک مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

دانشنامه مهدویت در فضای مجازی ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون انفورماتیک مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از ارائه دانشنامه مهدویت در فضای مجازی در آینده خبر داد.

دانشنامه مهدویت در فضای مجازی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفتمین نمایشگاه فرهنگی و هنری طلیعه ظهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عمران با اشاره به فعالیت‌های مجازی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه اظهار کرد: برگزاری دوره عمومی معارف مهدویت یکی از فعالیت‌های حوزه مجازی بوده که تاکنون 130 هزار نفر از این دوره بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده مرکز تخصصی مهدویت گفت: برگزاری دوره‌های نیمه تخصصی و تخصصی از جمله برنامه‌های چشم‌انداز آینده مرکز بوده تا طلاب در اقصی نقاط جهان بتوانند از این معارف به خوبی استفاده کنند.

معاون انفورماتیک مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به سایت کتابخانه دیجیتالی مهدویت اشاره کرد و افزود: تمام منابع مهدویت در این کتابخانه به صورت دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند به عنوان منبع از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پروژه دایرة‌المعارف روایات مهدوی گفت: تمام روایات مهدوی در این پروژه گردآوری و استخراج شده و در پایگاه اطلاع‌رسانی www.mahdi313.net در دسترس کاربران قرار دارد.

عمران خاطر نشان کرد: باشگاه مهدویت به آدرس www.mahdiforum.com از دیگر بخش‌های انفورماتیک مرکز تخصصی مهدویت حوزه بوده که ایجاد انگیزه و تبادل‌نظر بین متفکران و دانشمندان این عرصه هدف اصلی آن محسوب می‌شود.

وی از بارگذاری دانشنامه مهدویت بر روی اینترنت خبر داد و افزود: اکنون شیوه‌نامه و مدخل‌یابی این پروژه انجام شده و تاکنون 3 هزار مدخل از روایات استخراج شده است.

معاون انفورماتیک مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یادآور شد: در آینده در نظر داریم تمام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت را در فضای مجازی ساماندهی کنیم تا کاربران عمومی و متخصص بتوانند از این فعالیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول