اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

همایش بین‌المللی مهدویت و آینده جهان در کوفه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی از برگزاری همایش بین‌المللی مهدویت و آینده جهان در شهر کوفه خبر داد.

همایش بین‌المللی مهدویت و آینده جهان در کوفه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رحیم کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش مهدویت و آینده جهان اظهار کرد: چهار محور اصلی مانند آینده‌نگری و موعود باوری در اسلام، انتظار و جامعه منتظر، مهدویت و تمدن‌سازی و تعالی جامعه و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) برای این همایش در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این همایش با همکاری انجمن علمی مهدویت، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت بین‌الملل حوزه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر کوفه برگزار می‌‌شود.

دبیر علمی همایش مهدویت و آینده جهان با اشاره به هدف اصلی برگزاری همایش مهدویت و آینده جهان گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در آموزه مهدویت برای ایجاد همگرایی و تعامل علمی و برقراری ارتباط نزدیک بین دو حوزه بزرگ تشیع در جهان است، مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: اگر آموزه مهدویت را به عنوان یک ارزش معارفی و باور اعتقادی بزرگ در نظر بگیریم این باور دارای ظرفیت و مزیت‌های درونی و بیرونی است.

کارگر ادامه داد: مزیت‌های درونی مهدویت دارای عمق معارف فراوانی است که به وسیله آن بسیاری از آموزه‌های مهم و حیاتی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

وی به ظرفیت‌های بیرونی مهدویت اشاره کرد و افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم همگرایی مذهبی و تعامل و گفت‌وگوهای علمی ایجاد کرده و برای نزدیکی حوزه‌ها و آشنایی به کار رود.

دبیر علمی همایش مهدویت و آینده جهان ظرفیت عمده مهدویت در تقویت آینده‌پژوهی و آینده‌نگری در حوزه‌های علمیه را از اهداف دیگر این همایش ذکر کرد و افزود: دستیابی به آینده برای دنیای امروز بسیار مهم است و باید از امکانات فراوانی استفاده کنند تا بتوانند به کمک آینده‌پژوهی به گوشه‌ای از واقعیات آینده برسند در حالی که به کمک آموزه مهدویت می‌توانیم تصویرهایی از آینده ارائه داده و تحولات آینده را رصد کنیم.

وی یادآور شد: از نگاه آینده‌نگرانه مهدویت می‌توانیم به منظور شناخت آینده و تشخیص وظایف و مسئولیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

کارگر خاطر نشان کرد: تاکنون با رایزنی با اساتید حوزه علمیه قم و نجف 50 مقاله از سوی دبیرخانه همایش دریافت شده است.

وی عنوان داشت: اساتیدی که بحث‌های متنوع و جدیدی درباره شرایط و تحولات منطقه‌ای و جهانی دارند می‌توانند مقالات خود را متناسب با ضرورت‌های کشور عراق به زبان عربی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به شرکت در این همایش تا پایان آذر فرصت دارند مقالات خود را به زبان عربی به دبیرخانه همایش واقع در قم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی یا بلوار جمهوری، انجمن‌های علمی حوزه، انجمن علمی مهدویت یا پست الکترونیکی RKaregar313@gmail.com ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تعامل بین دانشگاه‌های کشور و عراق در این همایش وجود دارد گفت: سطح مقالات باید فاخر و متناسب با تحولات و نیازهای منطقه جهانی و کشور عراق باشد.

کارگر با اشاره به برگزاری همایش مهدویت و آینده جهان در شهر کوفه عنوان داشت: شهر کوفه پایتخت حکومت جهانی حضرت مهدی است و این مسئله اهمیت این همایش را افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری این همایش در شهر کوفه توجه اندیشمندان، متفکران و مردم جهان به این شهر جذب شده تا با آموزه مهدویت بیشتر و بهتر آشنا شوند.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی به برگزاری پیش‌نشست‌های همایش مهدویت و آینده جهان اشاره کرد و گفت: یکی از پیش‌نشست‌های این همایش با عنوان مهدویت و نقش آن در تحولات و بیداری اسلامی برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: نشست‌های دیگری در نجف اشرف، کاظمین، بغداد و دانشگاه کربلا برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی مهدویت و آینده جهان تا پایان سال جاری با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاهی از ایران و عراق در شهر کوفه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول