اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

31 درصد مراتع استان زنجان خوب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 31 درصد مراتع این استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته و جزو مراتع خوب محسوب می‌شوند.

31 درصد مراتع استان زنجان خوب است

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در سال جاری در حال حاضر وضعیت مراتع استان زنجان مطلوب است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته کمترین میزان حریق در مراتع استان گزارش شده است، افزود: به دلیل مرطوب‌ بودن مراتع خوشبختانه حریق در استان زنجان گزارش نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری از چرای بیش از 15 درصد ظرفیت مراتع استان جلوگیری نشده است، افزود: ظرفیت مراتع در حال حاضر برای چرای دام مطلوب است.

وی با بیان اینکه 31 درصد مراتع استان زنجان از نوع خوب است، افزود: 240 هزار هکتار در استان زنجان جزء مراتع خوب است.

اسکندری با اشاره به وجود 425 هزار هکتار مراتع متوسط در استان زنجان یادآور شد: این مراتع در مناطق نیمه تراکم قرار دارند.

وی با بیان اینکه 471 هزار هکتار از مراتع استان زنجان در وضعیت ضعیف قرار دارند، خاطرنشان کرد: این مراتع در مناطق کم تراکم قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مهم‌ترین دغدغه منابع طبیعی و آبخیزداری استان را اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد و افزود: با توجه به بروز سیل در شهرستان‌های مختلف استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری ضروری است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود، افزود: جلوگیری از رواناب‌ها، سیل و طغیان رودخانه‌ها از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

اسکندری با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری موجب جلوگیری خسارت از سیل می‌شود، افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری نیازمند حمایت‌های ملی است، افزود: با اجرای این طرح‌ها به نحو مطلوبی از آسیب‌های ناشی از سیل جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول