اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه خبر داد

اجرای طرح مدیریت چرا در اراضی مرتعی و ییلاقی ساوه

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: طرح مدیریت چرا در اراضی مرتعی و ییلاقی این شهرستان هم‌اکنون در حال اجراست.

اجرای طرح مدیریت چرا در اراضی مرتعی و ییلاقی ساوه

سهراب پاژنامه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح مدیریت چرا از اوایل تیر ماه جاری با هدف جلوگیری از تخریب و ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع شهرستان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح 113 هزار هکتار از اراضی ییلاقی و مرتعی ساوه زیر پوشش طرح مدیریت چرا قرار گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه تعداد کل دام موجود در مراتع این شهرستان را بیش از 290 هزار رأس اعلام کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون ظرفیت مراتع شهرستان برای یک دوره فصل چرا 6 هزار واحد دامی است که این مسئله اجرای طرح مدیریت چرا را ضروری می‌کند.

پاژنامه با اشاره به وجود بیش از 350 هزار هکتار اراضی بیابانی و مرتعی در شهرستان ساوه گفت: مساحت مراتع شهرستان حدود350 هزار هکتار است که تاکنون 127 فقره از مراتع دارای پروانه مرتع‌داری و 51 فقره دارای طرح مرتع‌داری هستند.

وی با بیان اینکه ورود غیر مجاز دام‌ها به مراتع صدمات جبران‌ناپذیری به همراه دارد بیان داشت: با توجه به اهمیت حفظ منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و حفظ مراتع، دامداران باید بر اساس پروانه چرای دام و با رعایت فصل چرای دام اقدام به بهره‌برداری از مراتع کنند تا از وارد کردن خسارت به مراتع و منابع طبیعی جلوگیری کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه حفظ، احیا و بهره‌برداری اصولی از پوشش گیاهی مراتع را از ضروریات عنوان کرد و خواستار توجه دامداران به این اصل اساسی شد.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول