اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 اردیبهشت جاری

همایش ملی مرتع‌داری ایران در بروجرد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مرتع‌داری در بروجرد گفت: 26 اردیبهشت جاری به مدت دو روز همایش ملی مرتع‌داری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار می‌شود.

همایش ملی مرتع‌داری ایران در بروجرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمدرضا مهرابی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد این همایش بررسی چالش‌های منابع طبیعی است، گفت: منابع طبیعی امروز با چالش‌های فراوانی مواجه است که بی‌توجهی به این چالش‌ها نسل‌های آینده را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی در بروجرد را برخوردار بودن این شهرستان از ظرفیت‌های بالای مرتع‌داری عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های منابع طبیعی چالش ریزگردها و پدیده غبارهایی است که از طرف کشورهای عربی وارد ایران می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مرتع‌داری در بروجرد گفت: بدون شک در این همایش که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و بسیاری از مقامات عالی‌رتبه منابع طبیعی کشور برگزار می‌شود، این موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در استان لرستان سالانه 20 هکتار فرسایش خاک وجود دارد و این در حالی است که برای هر یک سانتی‌متر خاکی که از بین می‌رود 800 سال زمان نیاز است تا دوباره خاک جایگزین شود.

مهرابی با بیان اینکه همایش ملی مرتع‌داری ایران از 26 لغایت 28 اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 700 نفر از مسئولان کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در محورهای مختلف برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 650 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در بروجرد ارسال شده که از بین آنها 425 مقاله پذیرفته و 70 مقاله در قالب سخنرانی ارائه و مابقی به شکل تصویر ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مرتع‌داری در بروجرد گفت: به منظور هر چه پرمحتوا بودن این همایش اردوی یک ‌روزه به دریاچه گَهَر برای مهمانان برگزار و نمایشگاه منابع طبیعی در 20 غرفه در حاشیه همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول