اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه رودبار خبر داد

اجرای پروژه آبرسانی دام و مراتع در ییلاقات رودبار

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه رودبار از اجرای پروژه آبرسانی دام و مراتع در ییلاقات نواخان کلیشم این شهرستان در قالب فعالیت‌های بسیج سازندگی خبر داد.

اجرای پروژه آبرسانی دام و مراتع در ییلاقات رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار کیومرث عاشوری امروز در جمع بسیجیان این شهرستان اظهار کرد: در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران طبق دستور امام راحل جهاد سازندگی برای برطرف کردن محرومیت، خدمات و کمک‌رسانی به مناطق محروم بنیان نهاده شد و خدمات بزرگی توسط این نهاد در کشور انجام گرفت.

وی افزود: منحل شدن این نهاد چالش و مشکل بزرگی برای رسیدگی به مناطق محروم بود که طبق منویات مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی برای ادامه راه جهاد سازندگی صادر شد.

این مسئول محرومیت‌زدایی و کمک به مردم نیازمند روستاها و مناطق محروم را از عمده وظایف بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان رودبار تصریح کرد: اردوهای جهادی در قالب اردوهای 15 روزه، طلاب، دانشجویی، بسیج مساجد و محلات، دانش‌آموزی در قالب طرح هجرت 3 و اردوی جهادی فرهنگیان در قالب کلاس‌های تقویتی، جبرانی و مشاوره برگزار می‌شود.

عاشوری اردوهای یک‌روزه طرح صالحین را از دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: در این بخش از اردوها حلقه‌های طرح صالحین با بیش از 212 عرصه در زمینه‌های فنی، عمران و آبادانی، آموزش بهداشت، کشاورزی، منابع طبیعی و مراتع و... برای خدمات‌رسانی و کمک‌رسانی به مردم محروم و نیازمند اقدام می‌کنند.

وی تهیه جهیزیه برای نوعروسان، شناسایی افراد خیر و معرفی به کمیته امداد، جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی، جمع‌آوری نذورات برای ساخت عتبات و عالیات و... را از دیگر وظایف و برنامه‌های اردوهای جهادی برشمرد.

فرمانده سپاه رودبار از ساخت مسکن محرومان در طرح اردوهای جهادی خبر داد و گفت: 6 واحد مسکونی در روستاهای حلیمه جان، قوشلانه، رستم‌آباد، شمام، نوده و لیافو رودبار در دست احداث است.

وی همکاری با نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: 228 نفر بی‌سواد در سال 90 توسط 27 مربی مورد آموزش قرار گرفتند.

عاشوری از اجرای پروژه آبرسانی دام و مراتع در ییلاقات نواخان کلیشم خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بسیج سازندگی شهرستان رودبار در حال انجام است.

وی افزود: عدم دارا بودن آبشخور برای تامین آب دام‌ها مشکلاتی را برای دامداران این منطقه ایجاد کرده بود که سرانجام مقرر شده پروژه آبرسانی دام و مراتع بیش از 200 متر از منبع با لوله‌های 50 آغاز شود تا انتقال آب به آبشخورها انجام گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این پروژه حدود 10 روز به طول می‌انجامد یادآور شد: 10 نفر از بسیجیان و همکاران جهاد کشاورزی و 15 نفر اردوی جهادی بسیج جیرنده در این پروژه همکاری دارند.

وی لوله‌کشی آب آشامیدنی روستای «نصفی» رودبار را از دیگر پروژه‌های اردوهای جهادی برشمرد و متذکر شد: سال گذشته لوله‌کشی آبرسانی روستای نصفی به طول سه کیلومتر درون جنگل و منطقه صعب‌العبور انجام شد و امسال نیز 2 هزار و 400 متر ادامه پروژه اجرا می‌شود.

عاشوری اضافه کرد: در فاز سوم این پروژه بهسازی منبع و ساخت منبع ذخیره آب برای روستا در دستور کار قرار می‌گیرد و در پایان سال جاری آبرسانی به روستای نصفی انجام می‌شود.

وی ویزیت رایگان، ارائه آموزش تغذیه در سطح محلات، ترویج، توزیع بسته‌های بهداشتی و بروشور بهداشتی، برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد برای بیش از 6 هزار نفر، برگزاری مسابقات فرهنگی، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و... را از دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی برشمرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول