اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 اردیبهشت

همایش ملی مرتع‌داری در بروجرد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش ملی مرتع و مرتع‌داری 25 اردیبهشت‌ماه در بروجرد برگزار می‌شود.

همایش ملی مرتع‌داری در بروجرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، معاون سیاسی فرمانداری بروجرد صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در بروجرد گفت: همایش ملی مرتع و مرتع‌داری روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار می‌شود.

بیژن داوودی بیان کرد: این همایش پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در کشور است، که امسال در بروجرد برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همکاری ارگان‌های مختلف همایش خوبی را برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: حدود 700 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این همایش که در بروجرد برگزار می‌شود، حضور دارند.

در ادامه این جلسه دبیر برگزاری پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در بروجرد افزود: این همایش بزرگ‌ترین رویداد علمی منابع طبیعی کشور است که در بروجرد برگزار می‌شود.

حمیدرضا مهرابی تصریح کرد: منابع طبیعی کشور به سرعت در حال تخریب است و این یک خطر جدی می‌باشد، که اگر به فکر نباشیم کشور ما را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: در استان لرستان سالانه 20 تن فرسایش خاک وجود دارد، به طوری که در تخریب هر سانتی‌متر از خاک 800 سال زمان نیاز است، تا این خاک دوباره برگردد و تشکیل شود.

وی اظهار داشت: این همایش متعلق به دستگاه خاص یا دانشگاه نمی‌باشد، بلکه متعلق به همه کشور است.

مهرابی اضافه کرد: منابع طبیعی یک مقوله بسیار پیچیده است و تنها با علم حل نمی‌شود.

دبیر پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در بروجرد متذکر شد: باید این همایش را در شهر بروجرد که شهر فرزانگان و دوستداران طبیعت هستند بسیار خوب و عالی برگزار کنیم و امیدواریم بتوانیم با مشارکت همه بخش‌ها همایش پرشوری را در بروجرد برگزار کنیم.

محورهای این همایش شامل کارکردها و خدمات اکو سیستم‌های مرتعی، پایش و اندازه‌گیری و ارزیابی مرتع، مسائل اقتصادی و اجتماعی مرتع، مدیریت و احیای مرتع، اکولوژی مرتع است.

لازم به ذکر است، در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری در بروجرد همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری بهتر این همایش اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول