اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل تیم‌های محلی و تیم‌های اطفای حریق صورت گرفت

کاهش 80 درصدی حریق در مراتع اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: با تشکیل تیم‌های محلی و تیم‌های اطفای حریق میزان آتش‌سوزی صورت گرفته در مراتع استان از نظر تعدادی 80 درصد و از نظر مساحت 82 درصد کاهش داشته است.

کاهش 80 درصدی حریق در مراتع اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ ابراهیم شریفی ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس اظهار کرد: این گردهمایی از 19 تیرماه جاری در اصفهان آغاز شده و تا 20 تیرماه جاری به مدت دو روز ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ‌کنندگان در این گردهمایی به بررسی موارد بحرانی در عرصه‌ها و مراتع طبیعی موجود در منطقه زاگرس می‌پردازند، ادامه داد: وقوع حریق و آتش‌سوزی در عرصه‌ها و مراتع یکی از مهم‌ترین این موارد به شمار می‌رود و بیشترین درصد حریق اتفاق افتاده در کشور به عرصه‌ها و مراتع طبیعی موجود در منطقه زاگرس اختصاص دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌گیری و اطفای به موقع حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی همواره مورد توجه فرماندهان یگان حافظت منابع طبیعی قرار دارد و اصفهان یکی از استان‌های موفق و نمونه در زمینه پیش‌گیری و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تشکیل تیم‌های محلی و اطفای حریق به صورت ثابت و سیار از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان در راستای پیش‌گیری و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود، اضافه کرد: با تشکیل تیم‌های محلی و تیم‌های اطفای حریق میزان آتش‌سوزی صورت گرفته در مراتع استان از نظر تعدادی 80 درصد و از نظر مساحت 82 درصد کاهش داشته است.

شریفی با بیان اینکه ارائه راهکار‌های مناسب‌تر و بهینه‌تر در راستای کاهش حریق در مراتع، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود، تاکید کرد: برای نخستین بار بانک اطلاعات حقوقی در اصفهان در راستای ثبت پرونده‌های منابع طبیعی تشکیل شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول