اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مناطق خشک و نیم خشک سازمان جنگل‎ها:

36 میلیون ‌دام مازاد بر مرتع در کشور داریم

خبرگزاری فارس: معاون مناطق خشک و نیم خشک سازمان جنگل‌ها گفت: 36 میلیون واحد دام مازاد بر مرتع کشور وجود دارد.

36 میلیون ‌دام مازاد بر مرتع در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، پرویز گرشاسبی عصر امروز در حاشیه همایش ملی مرتع‎داری در بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: 85 میلیون هکتار مساحت مراتع کشور است.

گرشاسبی با اشاره به ماده 14 قانون افزایش بهره‎وری خاطرنشان کرد: با کاهش دام اقتصاد دامدار دچار ضربه می‎شود، که بنابراین ماده 14 قانون افزایش بهره‎وری معیشت، اقتصاد و فعالیت جایگزین در نظر گرفته که دامدار حاشیه‌نشین شهری نشود.

معاون مناطق خشک و نیم خشک سازمان جنگل‎ها اضافه کرد: باید سالانه نیم میلیون تن علوفه کشور را افزایش داده و برای 30 میلیون واحد دام که حذف می‎کنیم، به سمت دامداری بسته برویم تا به اهدافی که قانون‌گذار برای ما گذاشته برسیم.

معاون مناطق خشک و نیم خشک سازمان جنگل‎ها گفت: مراتع نیمی از مساحت کشور را تشکیل می‎دهند و 85 میلیون هکتار مساحت مراتع کشور است.

وی اظهار داشت: 5 میلیون نفر در قالب 860 خانوار از این 85 میلیون هکتار بهره‎برداری می‎کنند و تولید آب کشور از سطح این مراتع است.

معاون مناطق خشک و نیم خشک سازمان جنگل‎ها تصریح کرد: اکنون به جز بهره‎برداری علوفه مرتع بهره‎برداری جدیدی مثل اوقات فراغت، کوهنوردی، تهیه گیاهان دارویی و زیبایی منظر پیدا شده است.

گرشاسبی با بیان اینکه مرتع یک ثروت خدادادی بوده که ما باید با برنامه‎ریزی برای نسل‎های آینده آن را نگه‌داری کنیم، ادامه داد: در این همایش در راستای مدیریت مراتع از بُعد طبیعی، اقتصادی و اجتماعی مقالاتی ارائه و دستاوردهای این مقالات خط راهی برای ما می‎شود.

وی گفت: با چالش‎هایی که همایش‎ها و جلسات قبلی در سال‎های اخیر داشته در قانون افزایش بهره‎وری کشاورزی و منابع طبیعی احکام و موارد خوبی را برای مدیریت سرزمین و مراتع اخذ کرده‎ایم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول