اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

بهره‏برداری از 4 گونه استراتژیک مرتعی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از بهره‏برداری چهار گونه استراتژیک مرتعی در این استان خبر داد.

بهره‏برداری از 4 گونه استراتژیک مرتعی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان، حسن میرعماد امروز افزود: استان سمنان قابلیت بهره‏برداری از چهار گونه استراتژیک مرتعی را دارد که با صدور مجوز و هدایت و نظارت کارشناسان، بهره‏برداری از این چهار گونه صورت می‏پذیرد.

وی یادآور شد: باریچه، کتیرا، وشاء و آنغوزه چهار گونه استراتژیک مرتعی در استان سمنان هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: سالانه به طور متوسط بین 10 تا 20 تن از این محصولات در استان سمنان برداشت و به کشورهای اروپایی صادر می‏شود.

میرعماد تصریح کرد: برای اجرای طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی، 12 استان در کشور توسط دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان مجریان این طرح انتخاب شدند که استان سمنان نیز از جمله این استان‏هاست.

وی گفت: منطقه کالپوش میامی به مساحت سه هکتار و منطقه تویه‏دروار دامغان به مساحت پنج هکتار به عنوان پایلوت در استان سمنان انتخاب شده است.

به گزارش فارس، استان سمنان با مساحتی بالغ بر 9.7 میلیون هکتار در جنوب رشته کوه‏های البرز و بخش شمالی دشت کویر قرار دارد که 39 درصد از مساحت کل استان که حدود 3 میلیون و 741 هزار هکتار بوده را مراتع تشکیل می‏دهند.

14 درصد از مراتع موجود در استان سمنان در وضعیت خوب و متوسط و 86 درصد در وضعیت فقیر طبقه‏بندی شده‏اند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول