اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کاشان مطرح کرد

درختان باغ فین زیر ذره‌بین مؤسسه مراتع کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان از عقد تفاهمنامه‌‌ای با مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به منظور حفاظت از درختان سرو کهنسال باغ فین کاشان خبر داد.

درختان باغ فین زیر ذره‌بین مؤسسه مراتع کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین یزدان‌مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور حفاظت از درختان کهنسال و ارزشمند باغ فین کاشان و پس از انجام مذاکرات شفاهی و کتبی با مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور تفاهمنامه‌ای علمی – پژوهشی با این مؤسسه تحقیقاتی منعقد شد.

وی با اشاره به سوابق پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع زیر نظر سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی در سال 1348 تشکیل شده و فعالیت پژوهشی خود را در 11 بخش تحقیقاتی ادامه داده است.

این مسئول افزود: این مؤسسه در متجاوز از 50 گروه با زمینه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و در سطح 29 مرکز تحقیقات استانی و 88 ایستگاه ملی و منطقه‌ای سازماندهی شده است.

یزدان‌مهر بیان داشت: انجام بیش از 500 پروژه تحقیقاتی در سطح ملی، انتشار 550 عنوان کتاب و نشریه تخصصی، تدوین و انتشار بیش از 3 هزار و 500 مقاله علمی و برگزاری 124 سخنرانی علمی از دیگر فعالیت‌های تخصصی این مؤسسه پژوهشی است.

وی در ادامه از مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در باغ فین کاشان را انجام آزمایشات، تعیین وضعیت سلامتی و تدوین شناسنامه گیاه‌پزشکی برای همه پایه‌های درختان سرو به منظور ارائه راهکار علمی جهت افزایش طول عمر مفید این درختان عنوان کرد.

مجموعه باغ فین کاشان 2 هزار و 300 مترمربع مساحت دارد و تنها بنای ثبت شده در فهرست آثار جهانی در شهرستان کاشان می‌باشد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول