اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

طرح ممیزی مراتع کشور تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح ممیزی مراتع و تفکیک مستثنیات اراضی ملی در بیشتر مراتع کشور انجام شده و این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور تکمیل می‌شود.

طرح ممیزی مراتع کشور تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد خیری عصر امروز در همایش راهکارهای اجرایی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که با حضور مدیران و کارشناسان منابع طبیعی 11 استان کشور در تبریز، با بیان اینکه تاکنون برای بیش از 130میلیون هکتار از اراضی کشور سند مالکیت به نام دولت صادر شده است، افزود: از مجموع 162میلیون هکتاری مساحت کشور 142 میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی  است که تاکنون با انجام طرح‌های ممیزی اراضی برای بیش از 80 درصد آن سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی افزود: تلاش می‌شود برای تمام اراضی ملی و دولتی سند اخذ شود و به همین منظور تاکنون در 150 میلیون هکتار از اراضی کشور نقشه‌برداری انجام گرفته است.

خیری خاطرنشان کرد: دستورالعمل شماره 45957/020 مورخ یازدهم بهمن 1389 وزارت جهاد کشاورزی در اجرای ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی و رفع تداخل‌های ناشی از قوانین موازی (قانون اصلاحات ارضی و ملی شدن جنگل‌ها) و توانمندسازی نیروی انسانی اجرایی می‌شود که در مدیریت برنامه‌ریزی اراضی ملی و دولتی نقش بسیار مهمی دارد.

سرپرست دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای صحیح این دستورالعمل باعث آسیب‌شناسی دقیق آن شده و ضمن کاربردی کردن آن مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

خیری افزود: طرح ممیزی مراتع و تفکیک مستثنیات از اراضی ملی در بیشتر مراتع کشور انجام شده و این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور تکمیل می‌شود.

وی، حل و فصل اختلافات اراضی موقوفه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تعیین تکلیف اراضی و ثبت و اخذ سند مالکیت برای اراضی ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه را از جمله برنامه‌های مهم این سازمان دانست.

سرپرست دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور افزود: ممیزی اراضی شامل شناسایی و تشخیص عرصه و اعیانی جنگل‌ها و مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی به منظور تعیین حدود و ثغور دائمی آنها از مستثنیات قانونی اشخاص است.

خیری تاکید کرد: شناسایی عرصه‌های منابع ملی و مستثنیات قانونی، تهیه و جمع‌آوری سوابق ثبتی و اطلاعات اراضی، تخلفات عرصه‌های مورد شناسایی و تنظیم برگ تشخیص، رسیدگی به اعتراضات واصله نسبت به تشخیص منابع ملی و اخذ آراء صادره و پیگیری تا حصول رای نهایی از جمله برنامه‌های اساسی سازمان جنگل‌ها ،مراتع و آبخیزداری کشور است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول