اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماهنشان خبر داد

وجود بیش از 200 هکتار مرتع در شهرستان ماهنشان

خبرگزاری فارس: فرماندار ماهنشان گفت: در شهرستان ماهنشان 217 هکتار مرتع وجود دارد.

وجود بیش از 200 هکتار مرتع در شهرستان ماهنشان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور محمدپور ظهر امروز در جشن ییلاقات مناطق علم‌کندی و تخته یورد شهرستان ماهنشان، اظهار کرد: 71 درصد زمین‌های شهرستان ماهنشان جزو زمین‌های منابع طبیعی بوده و 217 هکتار از این زمین‌ها مراتع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته 110 هزار هکتار از زمین‌های شهرستان ماهنشان جزو مراتع خوب و متوسط شناسایی شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که ظرفیت شهرستان در زمینه مراتع مطلوب بوده و نیازمند توجه مسئولان است.

فرماندار ماهنشان با اشاره به وجود 29 مرتع در شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: بهترین مراتع استان در شهرستان ماهنشان قرار دارد.

وی بر ضرورت توجه به ایجاد سیل‌بندها در مراتع تاکید کرد و افزود: انتظار مسئولان شهرستان از مسئولان استان ایجاد سیل‌بند در این شهرستان است.

محمدپور با اشاره به جاری شدن 85 کیلومتر از رودخانه قزل‌اوزن در این شهرستان خاطرنشان کرد: ضروری است برای توسعه شهرستان اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی از وجود هفت ایستگاه پمپاژ در این شهرستان خبر داد و افزود: این پمپاژها موجب شده است تا مردم این منطقه کشاورزی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند.

فرماندار ماهنشان تامین علوفه را از مشکلات روستاییان این شهرستان برشمرد و گفت: کشاورزان این منطقه همواره در تامین علوفه با مشکلاتی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه در سفر استاندار زنجان به این شهرستان 200 میلیون تومان مصوب شده است، افزود: با کمک 300 میلیون تومانی استان بخش کشاورزی این شهرستان رونق بیشتری می‌گیرد.

محمدپور با اشاره به اختصاص 70 میلیارد تومان به استان زنجان با پیگیری‌های نماینده مردم ماهنشان یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در شهرستان ضروری است توجه ویژه‌ای به این شهرستان در تخصیص منابع شود.

وی ادامه داد: پس از هفت سال وقفه، جشن ییلاقات شهرستان ماهنشان در سال جاری برگزار شده است که قطعا مشکلاتی را به همراه داشته است.

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه در سال‌های آینده برنامه‌ریزی مطلوبی برای برگزاری این جشن انجام می‌شود، افزود: این جشن به مناسبت آغاز کوچ عشایر به ییلاقات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول