اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران خبر داد

اختصاص 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری چالدران

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران گفت: 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری چالدران اختصاص می‌یابد.

اختصاص 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین شاه‌ولدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مرتع‌داری در راستای افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه و جلوگیری از تخریب خاک در زمان وقوع سیل در شهرستان چالدران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 360 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود، افزود: این میزان اعتبار در قالب اجرای طرح بذرپاشی، بذرکاری، احداث آبشخور و مرمت چشمه‌ها هزینه می‌شود.

شاه‌ولدی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان چالدران در زمینه مراتع و منابع طبیعی گفت: چالدران دارای 160 هزار هکتار مراتع سرسبز و ییلاقی با ظرفیت 230 هزار راس دام برای چرا است.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای این طرح از بروز سیل و تخریب خاک و به دنبال آن ایجاد خسارات‌های ناشی از سیل جلوگیری می‌شود.

وی از ساخت سدهای مختلف در راستای اجرای طرح مرتع‌داری خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این سدهای کوچک و بزرگ آبخیزداری بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در این زمینه هزینه می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح‌های آبخیزداری تا پایان نیمه نخست امسال 16 روستا از مزایای آن‌ها بهره‌مند شده و 4 هزار و 500 هکتار از مراتع شهرستان چالدران اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول