اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

پرداخت زکات انسان را از رشد و نموهای سرطانی دور می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: زکات نشانه تقوای الهی است و انسان را از رشد و نموهای سرطانی دور می‌کند.

پرداخت زکات انسان را از رشد و نموهای سرطانی دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه مبلغان زکات که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زکات در لغت به معنای پاک‌سازی، رشد و نمو است و پرداخت زکات موجب گسترش رزق و روزی را در بین مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: پرداخت زکات موجب پاک شدن جان و روح انسان شده و او را از تعلقات و وابستگی‌های بیهوده به دنیا دور کرده و روح انسان را در معرض رشد، تعالی، سلامت و بالندگی قرار می‌دهد.

عابدینی پرداخت زکات را یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تقوا دانست و ادامه داد: اگر مردم می‌خواهند خداوند آفات را بر محصولات کشاورزان نازل نکند و باران به موقع را استمرار بخشد، زکات مال خود را پرداخت کنند، چرا که این مهم سود دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

این مسئول ادامه داد: پرداخت زکات برای جاری شدن جنبه‌های عاطفی بین مردم بسیار اهمیت دارد و موجب دفع ضرر و جذب منافع است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین بسیاری از بلاهای الهی را به دلیل عدم پرداخت زکات معرفی کرد و افزود: مردم به خاطر پرداخت زکات مغرور نشوند، چرا که از نگاه قرآن کریم پرداخت زکات وظیفه متمکنین است و باید برای رضای خدا صورت گیرد.

وی بیان کرد: شهید مطهری درباره زکات گفته است زکات به چیزهایی تعلق می‌گیرد که انسان‌ها به کمک طبیعت آن مال را بدست می‌آورند.

این مسئول عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین به عنوان متولی جمع‌آوری زکات در استان قزوین بسیار خوب و مؤثر عمل کرده و در امر گسترش فرهنگ پرداخت زکات نیز برنامه‌های خوبی را دنبال کرده است.

عابدین خاطر‌نشان کرد: پرداخت زکات یک امر خیر و خداپسندانه است و باید برای رضای خدا پرداخت شده تا موجبات رضایت خداوند را فراهم کند.

وی تشریح کرد: پرداخت زکات نه تنها مورد ضرر و زیان مال انسان‌ها نیست، بلکه موجبات افزایش مال را فراهم می‌آورد و این مهم موهبتی از سوی خداوند متعال است.

این مسئول عنوان کرد: کسی که صاحب باغ و زمینی است و در آن کشت و زرع انجام می‌دهد و به واسطه باغ خود از نعمت‌‌های الهی چون آب و خاک بهره‌مند می‌شود، عقل و منطق الهی حکم می‌کند دیگران را در این نعمت بزرگ سهیم کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین تأکید کرد: زکات غیر از مالیات است و زکات مایه همت انسان و سخاوت طبیعت است و کسانی که مالیات می‌پردازند از پرداخت زکات معاف نیستند.

وی گفت: امام موسی کاظم (ع) فرمود‌ه‌اند" دنیا مانند مار است وقتی لمسش می‌کنی نرم و لطیف است، نگاهش می‌کنی بسیار زیبا جلوه می‌کند، اما در درون این مار سم کشنده‌ای وجود دارد و انسان‌های عاقل نزدیک مار نمی‌شوند، اما کودکان سراغ مار می‌روند و خودشان را نزدیک می‌کنند و هیچ احساس ترسی ندارند چرا که از خطرات آن آگاهی ندارند."

این استاد دانشگاه یادآور شد: امام موسی کاظم (ع) در حدیثی دیگر دنیا را به آب دریا تشبیه کرده است، چرا که هر‌ چه از آب دریا بنوشیم تشنه‌تر می‌شویم و دنیا نیز به همین صورت است و هر‌چه بیشتر غرق در دنیا و وابستگی‌های آن بشویم، وابسته و تشنه‌تر می‌شویم و این تشبیه امام (ع) از دنیا است و باید این احادیث مهم را برای مردم باز‌گو کنیم تا مردم از نگاه امامان شیعه نسبت به ارزش دنیا آگاه شوند.

این مفسر قرآن ابراز کرد: در مطالب دین اسلام پیوستگی وجود دارد و همانطور که شیعیان خود را پیرو امامان شیعه معرفی می‌کنند در امر پرداخت زکات که از تأکیدات امامان (ع) است حساس باشیم.

وی جدا کردن اجزای دین را بسیار خطر‌ناک دانست و تولید‌کنندگان گندم، کشمش، گوسفند و خرما در استان قزوین به موضوع زکات اعتقاد دارند و زکات مال خود را پرداخت می‌کنند و بازگو کردن آیات قرآن مجید و احادیث مربوط به زکات سبب قوت قلب بین مردم ارزیابی کرد.

این مسئول تصریح کرد: عدم پرداخت زکات موجب باطل شدن نماز و موجب ناپاکی را در انسان فراهم و نیز سبب از بین رفتن برکت از زندگی می‌شود و ممکن است کسی مال داشته باشد، اما عدم پرداخت زکات موجب شود لذتی از زندگی نبرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول