اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

روستاهای پرداخت کننده زکات اعتبار عمرانی کمکی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: روستاهایی که در پرداخت زکات پیشقدم هستند اعتبارات کمکی عمرانی دریافت می‌کنند.

روستاهای پرداخت کننده زکات اعتبار عمرانی کمکی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عمران روستایی و توزیع اعتبارات به این مناطق توزیع اعتبارات روستایی و ضرورت اولویت دادن به عمران و آبادانی روستاها را یادآور شد و اظهار داشت: روستاهایی که در پرداخت زکات پیشقدم هستند همچون ردیف اعتباری ما قبل سال 89 اعتبار کمکی برای عمران و آبادانی دریافت می‌کنند که در این زمینه معادل زکات جمع‌آوری شده در روستاها اعتبار عمرانی از محل اعتبارات استانی برای آن منطقه در نظر گرفته می‌شود تا هم تشویق و ترغیبی برای پرداخت کنندگان زکات باشد و هم عمران و آبادانی روستاها سرعت بیشتری بگیرد.

صابری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات فصول مختلف حضور و مشارکت داشته تا با در نظر گرفتن شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف نظیر بهداشتی، آموزشی، امنیتی، راه و ترابری، کشاورزی و ... نواقص برطرف شده و یک روند رو به رشد را شاهد باشیم.

این مسئول گفت: مبادا در این توزیع اعتبارات شاخص‌ها نادیده گرفته شود چرا که ما قرار است برای 17 هزار کیلومتر سطح استان و یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان در جایگاه استانی تصمیم‌گیری کنیم و فرمانداران نیز در جایگاه فرماندار شهرستان باید عادلانه و با نگاه فراشهری و روستایی تصمیم‌گیری کرده و با در نظر گرفتن جوانب کار و الزامات و مقتضیات به سرعت توزیع اعتبارات را انجام داده و مبادله موافقت‌نامه را داشته باشند.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: ما نیز سعی می‌کنیم از سر جمع اعتبارات برای تکمیل برخی از پروژه‌ها نظیر حوزه‌های علمیه و مصلاهای استان اعتبار مورد نظر را لحاظ کنیم که انتظار می‌رود در این زمینه نیز همکاری لازم در تکمیل پروژه‌ها انجام شود.

صابری خاطرنشان کرد:‌ ما باید به گونه‌ای جذب اعتبارات را داشته باشیم تا مبادا اعتباری از استان به خزانه ملی بازگردد که در این زمینه می‌توانیم جابجایی پروژه را در یک مجموعه و دستگاه‌ اجرایی نیز انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: بالاترین اعتبار از محل حوادث، آب و راه روستایی به دلیل کمبودهای احصا شده در سال گذشته به خلخال اختصاص یافت و ما به یقین با در نظر گرفتن تمام جوانب کار و حساب و کتاب مختلف تامین و توزیع اعتبارات با کمتر از یک درصد خطا توزیع اعتبارات را شاهد بودیم و محال امر است که راه را به خطا رفته باشیم.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول