اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

مستمری کمیته امداد کفاف 5 روز مخارج زندگی را می‌کند/ ‌رتبه دوم در پرداخت زکات مستحبی را داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: مستمری کمیته امداد که در سال‌های اخیر به 75 هزار تومان در ماه رسیده است تنها سه تا پنج روز کفایت مخارج زندگی را می‌کند.

مستمری کمیته امداد کفاف 5 روز مخارج زندگی را می‌کند/ ‌رتبه دوم در پرداخت زکات مستحبی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی بعدازظهر امروز در سومین همایش علما و روحانیون شهرستان ساری با محوریت زکات که در مجتمع اهل بیت مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه انسان‌های نیازمند زیادی هستند که به دلیل محدودیت‌های مالی در پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، اظهار داشت: 120 هزار نفر از محرومان مازندران در پوشش حمایتی کمیته امداد مازندران قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد 80 هزار نفر کسانی هستند که بر حسب نیاز مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

باغبانی ضوابط حاکم بر این نهاد حمایتی را توانمندسازی محرومان و کم‌بضاعت جامعه دانست و گفت: رویکرد کمیته امداد مستمری دادن نیست ما می‌خواهیم محرومان جامعه توانمند شوند.

وی ادامه داد: مستمری کمیته امداد که در سال‌های اخیر به 75 هزار تومان در ماه رسیده است تنها سه تا پنج روز کفایت مخارج زندگی را می کند.

* کمیته امداد توان حل مشکلات افراد بی‌بضاعت جامعه را ندارد

باغبانی با بیان اینکه کمیته امداد توان حل مشکلات افراد بی‌بضاعت جامعه را ندارد، تصریح کرد: با توانمندسازی قشر محروم جامعه هر کسی باید توان حل مشکلات خود را داشته باشد.

این مسئول به مشکل فرهنگی قشر بی‌بضاعت جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از مراجعه‌کننده‌های کمیته امداد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برخی از مددجویان کمیته امداد درصدد اخذ مستمری اندک از کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه آموزش و مهارت‌آموزی از فعالیت‌های محوری کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: کمتیه امداد زمینه آموزش و کسب مهارت را برای قشر کم‌بضاعت جامعه فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه کمیته امداد موظف است سالانه 10 درصد از مددجویان را از لیست حمایتی خود حذف کند که در این بخش باید به توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش خود برآید.

* میزان زکات مازندرانی‌ها در سال‌های اخیر رو به افزایش است

باغبانی حمایت‌های کمیته امداد را مادی و معنوی دانست و گفت: سال گذشته 4 هزار نفر بیش از سه میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج از سوی کمیته امداد استان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دولت از طریق مسکن مهر محرومان و خانواده‌های زیرحمایت کمیته امداد مازندران را دارای مسکن کرد، خاطرنشان کرد: مسکن مهر از جمله اقدامات مناسب دولت نهم و دهم بوده است که در دور نخست سفر به مازندران حدود 390 خانواده و در دور دوم 750 واحد و در دور سوم حدود یک هزار مددجوی کمیته امداد از تسهیلات کمیته امداد در خانه‌ دار شدن استفاده کردند.

باغبانی پرداخت زکات در استان مازندران را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: میزان زکات پرداختی مردم  مازندران در سال‌های اخیر رو به افزایش است که در این راستا در سال  89 از 650 میلیون تومان در سال 90 این میزان به یک میلیارد و 450 میلیون تومان رسید.

 

* در مازندران پرداخت زکات مستحب بیشتر از زکات واجب است

 

این مسئول با بیان اینکه در مازندران پرداخت زکات مستحب بیشتر از زکات واجب است، یادآور شد: مازندران در پرداخت زکات مستحب رتبه دوم کشوری را دارد که این میزان به بیش از 900 میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران به فعالیت روحانیت در استان برای بهره‌مندی از زکات اشاره کرد و گفت: اقدام خوبی است که روحانیون مبلغان پرداخت زکات از سوی مردم شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 100 تن برنج و شالی و 50 تن مرکبات و حدود 500 میلیون تومان زکات واجب گندم تحویل کمیته امداد شد.

باغبانی با اشاره به اینکه هدف ما هدایت زکات به سمت فقرا است، یادآور شد: نباید اجازه دهیم تا نیازمندی در جامعه اسلامی باشد.

وی متذکر شد: مسجدمحوری اقدام خوبی برای کار بزرگ فرهنگی و افزایش میزان زکات در جامعه است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول