اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد

جمع‌آوری 10 میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌‌بینی می‌شود در سال جاری افزون بر 10 میلیارد ریال از محل زکات مردمی در این استان جمع‌آوری شود.

جمع‌آوری 10 میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در طول سال گذشته افزون بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل زکات مردمی در این استان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکات سبب بیمه شدن اموال و برکت در زندگی می‌شود، گفت: در اسلام نیز زکات جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که با پرداخت زکات، اموال بیمه شده و سودی فراتر نصیب انسان می‌شود.

رستگار بر ضرورت فرهنگ‌سازی بحث پرداخت زکات در این استان تأکید کرد و گفت: بر همین اساس اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال به‌منظور نهادینه‌سازی این فرهنگ در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته پیش‌‌بینی می‌شود در سال جاری افزون بر 10 میلیارد ریال از محل زکات مردمی در این استان جمع‌آوری شود.

رستگار از برگزاری دومین همایش بزرگ زکات و مسجد محوری در این استان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ زکات با حضور تمامی مبلغان و روحانیون سراسر استان در خرداد ماه سال‌جاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی به برخی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای توسعه فرهنگ زکات در استان اشاره کرد و گفت: با برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، شب شعر زکات، تبلیغات چهره به چهره، اعزام مبلغان آموزش دیده در خصوص زکات و برنامه‌های تلویزیونی در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه بیش از پیش فرهنگ زکات در استان خواهیم بود.

رستگار از گسترش فرهنگ زکات مستحبی خبر داد و افزود: گسترش زکات مستحبی نظیر زنبورداری و پرورش ماهی از دیگر برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول