اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

زکات عامل دفع بلا و رفع محرومیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی عنصر و عامل اصلی در دفع بلا و رفع محرومیت از چهره جامعه اسلامی است.

زکات عامل دفع بلا و رفع محرومیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی عصر امروز در همایش عاملان زکات و ادا کنندگان این فریضه الهی اظهار داشت: در قرآن کریم زکات همراه با دیگر واجبات همچون نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر یاد شده و نسبت به انجام آن به مسلمانان تذکر و یادآوری متعدد صورت گرفته است که این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه زکات و پرداخت آن به عنوان یک فریضه واجب الهی است.

وی با یادآوری اینکه دین مقدس اسلام به مسایل اقتصادی جامعه و سر و سامان دادن به زندگی فقرا و نیازمندان توجه خاص داشته و مدل مناسبی نیز در این زمینه ارایه کرده است، تصریح کرد: اگر به اهمیت و جایگاه زکات در نظام اسلامی توجه کنیم با عمل به این فریضه می‌توانیم شایستگی‌ها را از عرصه نظام اقتصادی به ظهور رسانده و بسیاری از ناکامی‌ها را به وادی فراموشی بسپاریم.

وی همه کشاورزان و زارعان را به پرداخت به موقع و دقیق زکات و انجام این فریضه واجب الهی دعوت کرد و افزود: اگر در این زمینه کوتاهی و قصوری انجام شود عقوبت آن گردن همه جامعه را می‌گیرد.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه سخنان خود از زکات به عنوان عامل افزایش رحمت، برکت و نعمت الهی یاد کرد و ادامه داد: فزونی رزق و روزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دفع بسیاری از بلاها از آثار ظاهری زکات است در حالی که عمل به این فریضه الهی آثار معنوی و خودسازی فراوان دیگری نیز دارد.

وی نقش روحانیان و مبلغان دینی را در فراگیر شدن فریضه واجب زکات بسیار با اهمیت و خطیر توصیف کرد و بیان داشت: اگر این فریضه به درستی و دقت انجام شود نه تنها آثار فقر و فلاکت از جامعه اسلامی زدوده می‌شود بلکه یک حرکت رشد و فزونی را در جامعه اسلامی در تمام ابعاد شاهد هستیم.

به گزارش فارس، در ابتدای این مراسم رئیس کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد نیز در سخنانی به ظرفیت زکات شهرستان بالغ بر 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 13 میلیون تومان زکات در این شهرستان مرزی جمع‌آوری شد که بخش عظیمی از آن به رفع نیازمندی فقرا اختصاص یافت.

طاهر مهدی‌پور با یادآوری این‌که اولویت بعدی هزینه کردن زکات توجه به عمران و آبادانی روستاها است، تصریح کرد: تهیه جهیزیه نوعروسان و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی از جمله موارد مصرف زکات بوده که با استفاده از روحانیان و عالمان آگاه انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 60 درصد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد انقلابی در شهرستان پارس‌آباد خانوارهای شهری هستند، خاطرنشان کرد: با کمک مردم خیر و نیکوکار پارس‌آباد در یک سال گذشته بیش از 2 هزار و 800 نوعروس با تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج روانه خانه بخت شدند.

مهدی‌پور در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما در حال حاضر به بیش از دو هزار و 460 خانوار خدمات ماهانه و پرداخت مستمری را ارایه می‌کنیم که انتظار می‌رود مدت این خدمات بیش از گذشته از لحاظ کیفی و کمی توسعه پیدا کند.

110 یتیم کوثر زیر پوشش حمایتی حامیان هستند

رئیس کمیته امداد شهرستان کوثر نیز در نشست خیرین با یادآوری اینکه 110 یتیم این شهرستان زیر پوشش حمایت بیش از 300 حامی هستند، ادامه داد: 30 میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی خیرین این شهرستان به نیازمندان اختصاص داده و در بین آنها توزیع شده است.

علی فتح‌الله‌زاده گفت: کمیته امداد کمک‌های خیرین را که اغلب جنسی و شامل البسه و ملزومات خانواده‌ها بوده بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان توزیع می‌کند.

وی در ادامه از پرداخت 152 فقره وام به مبلغ شش میلیارد و 570 میلیون ریال خبر داد و افزود: کمیته امداد کوثر بیش از یک‌هزار خانوار را زیر پوشش خدمات معیشتی، رفاهی، فرهنگی و درمانی قرار داده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول