اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است.

پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد زکات دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای پتانسیل بالایی در فعالیت‌های مذهبی و خیرخواهانه است.

وی با پرداختن به برکات زکات و نقش مبلغان در ترویج این فریضه الهی بر لزوم در نظر گرفتن اولویت‌های فرهنگی در تبیین مسئله زکات تاکید کرد و افزود: باید ظرفیت‌های موجود شناسایی شود و با تبلیغ مؤثر و ایجاد موج در میان مردم به ویژه در وقت برداشت محصول و همچنین حضور مبلغان در مناطق و تبلیغ چهره به چهره نسبت به ترویج زکات و نهادینه کردن آن اقدام کنیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های رجب و شعبان و رمضان، این ماه‌های پر برکت را فرصت مناسب برای کارهای فرهنگی و تبلیغی زکات توسط روحانیت معظم به ویژه ائمه جمعه محترم و جماعات دانست و با اشاره به کسب مقام دوم شهرستان دشتستان در کشور بعد از شهرستان دزفول در استان خوزستان در زمینه پرداخت زکات خاطر نشان کرد: پیگیری و تسریع در جذب معادل زکات و اجرای پروژه‌های عمرانی با تعیین اولویت‌های فرهنگی مناطق امری لازم است.

وی همچنین از خدمات دولت در تامین و پرداخت معادل زکات تقدیر کرد و اذعان داشت: پرداخت معادل زکات موجب آبادانی روستاها شده است.

فرماندار دشتستان نیز اجرای پروژه‌های عمرانی از محل درآمد زکات در روستاها را موجب ایجاد اعتمادهای عمومی در جامعه میان مردم و نظام اسلامی دانست.

غلامحسین خسروی بر نقش مؤثر بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رشد درآمد زکات و تکمیل طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه تاکید کرد.

وی به سفر حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به شهرستان اشاره کرد و پیشنهاد ایشان مبنی بر اختصاص 20 درصد هزینه جمع‌آوری و معادل زکات شهرستان برای تکمیل حوزه‌های علمیه چهارده معصوم (ع) و سفیران هدایت برازجان را مطرح کرد.

فرماندار دشتستان یادآور شد: دشتستان دارای ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه بیشتر است و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول