اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران در پرداخت زکات از پیشتازان کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران به پرداخت زکات در مازندران و پیشتازی در کشور اشاره کرد و گفت: استانی که گندم می‌کارد زکات بیشتری پرداخت می‌کند.

مازندران در پرداخت زکات از پیشتازان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در سومین همایش علما و روحانیون شهرستان ساری با محوریت زکات که در مجتمع اهل بیت مرکز مازندران برگزار شد، با تاکید براینکه زکات در ردیف نماز قرار دارد، اظهار داشت: پرداخت زکات اجازه نمی‌دهد تا جامعه با فقر و وجود بدسرپرستان دچار چالش شود.

وی زکات را از فروع دین دانست و گفت: با توجه به اینکه نماز اصول دین است ولی در ردیف واجبات دین اسلام قرار دارد.

طبرسی در فضیلت پرداخت زکات یادآور شد: زکات موجب فزونی مال می‌شود و اگر کسی این فریضه الهی را ادا نکند در ردیف مومنان و مسلمانان قرار ندارد.

وی ادامه داد: زکات به عنوان خواهر نماز تلقی شده است و موجب درک حقیقت اسلام می‌شود.

خطیب جمعه ساری به پرداخت زکات در مازندران و پیشتازی در کشور اشاره کرد و گفت: مازندران برخلاف استان‌های دیگر به لحاظ تنوع محصولات کشاورزی دارای بخش‌های مختلفی است ولی استانی که گندم می‌کارد زکات بیشتری پرداخت می‌کند.

وی اعتماد مردم مازندران به کمیته امداد امام خمینی(ره) را قابل تحسین دانست و گفت: این پسوند نام امام راحل که بر روی این نهاد قرار دارد به کمیته امداد بها داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران روحانیون را مبلغان خوبی برای ترویج فرهنگ الهی زکات دانست و متذکر شد: برخلاف تهدید استکبار که درصدد حذف روحانی، منبر و عمامه است ولی جایگاه روحانی در جامعه اسلامی مخدوش نشد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از سوی مردم 700 میلیون تومان وجوه زکات اخذ شد که این نشان از اعتماد مردم به ما است و براساس نیت آنان هزینه می‌شود.

طبرسی نیت نیک خیران در رسیدگی به ایتام را بخشی از فعالیت مردم در پرداخت زکات دانست و گفت: مردم مازندران زکات را پرداخت می‌کنند. آنچه اعلام می‌شود اعتباری است که در اختیار ما قرار دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه روحانیون باید حامی کمیته امداد باشند، خاطرنشان کرد: هدف انقلاب اسلامی فقرزدایی است و همه باید در این کار گام موثری برداریم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول