اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس موقت مجلس نهم خبر داد

اختصاص 100 میلیارد تومان به توسعه فرهنگ زکات در کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس موقت مجلس نهم از اختصاص بیش از 100 میلیارد تومان به امر توسعه فرهنگ زکات در کشور برای سال 91 خبر داد.

اختصاص 100 میلیارد تومان به توسعه فرهنگ زکات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در حاشیه سومین گردهمایی علما، روحانیون، فرمانداران، مدیران کمیته امداد و بخشداران منطقه شرق مازندران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آموزه‌های دینی که در آیات فراوان و روایات پیشوایان دینی بر آن تاکید شده است، بحث پرداخت زکات به معنای عام است.

وی رشد و توسعه اقتصادی کشور، کاهش شکاف‌های طبقاتی و افزایش پیوندهای اجتماعی را از فواید پرداخت زکات عنوان و خاطرنشان کرد: در وهله اول باید همه تلاش کنیم به یک درآمد بالاتر در سایه تولید و کار بپردازیم چراکه فرهنگ کار و تولید ثروت به عنوان یک ارزش مطرح می‌شود اما به این ارزش توجهی نداریم.

عضو خانه ملت تصریح کرد: از حوزه‌های گوناگون تولید ثروت، تولید در سایه ایجاد صنایع، کارخانجات، توسعه کشاورزی و دامداری است و شخصی که ثروت به دست می‌آورد از آن انفاق می‌کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تولید ثروت، تولید اشتغال و فعالیت به شمار می‌آید، اذعان کرد: این فرآیند خود موجب توسعه و رشد کشور است.

منتخب مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه اختصاص یافته در بخش فرهنگ زکات کشور گفت: برای رشد و توسعه فرهنگ پرداخت زکات در بودجه سالانه کشور راهکارهایی داریم و برای سال 91 بیش از یکصد میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد مردم با پرداخت زکات و دولت هم با پرداخت معادل آن راه را برای توسعه روستاها و مناطق محروم فراهم بیاورند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول