اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کشاورزی

17 کشاورز نمونه تویسرکان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کشاورزی از 17 کشاورز نمونه تویسرکان تجلیل شد.

17 کشاورز نمونه تویسرکان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز به مناسبت هفته کشاورزی با حضور فرماندار این شهرستان از 17 کشاورز نمونه تویسرکان تجلیل شد.

رئیس جهاد کشاورزی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه دو مؤلفه اصلی اشتغال و معیشت از دغدغه‌های اصلی دولت است، اظهار داشت: کاهش نرخ بیکاری و ایجاد بستر رفاه و آسایش مردم یکی از سیاست‌گذاری‌های موفق و تأثیرگذار دولت نهم و دهم در سال‌های اخیر است.

محمدعلی خاکساری ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، تولید محصول سالم و با کیفیت، توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف، اصلاح بذور و پایه‌های نهال و بهره‌گیری از فرهنگ جهادی را از اولویت‌های بخش کشاورزی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه درصد خودکفایی غذایی ما در سال‌های اوایل انقلاب با جمعیت 30 میلیونی رشدی 15 درصدی داشته است، اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در بخش خودکفایی غذایی با جمعیت 70 میلیونی و همت و تلاش همه مردم و مسئولان امر در عرصه تولید محصولات داخل با 95 درصد رشد ارتقا یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی همسو با همه بخش‌های سراسر کشور در راستای رشد و توسعه پویا و توانمند حرکت می‌کند، اذعان داشت: بخش کشاورزی با بحران‌های جدی نظیر، کمبود نیروی انسانی کار و مواد غذایی کشت و... مواجه است.

وی با اشاره به اینکه 36 درصد از فعالیت فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان مستقیماً وابسته به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با بررسی و واکاوی در تمام امور شهر ارتباط تنگاتنگ بخش کشاورزی با سایر بخش‌ها به طور کامل محسوس است.

خاکساری با اشاره به اینکه با روی دادن یک بحران نظیر؛ خشکسالی بازار اقتصادی شهرستان با مشکل مواجه می‌شود، ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی طرح و برنامه نهاد کشاورزی در دو سال گذشته سرانه هر شهروند تویسرکانی در سال از بخش کشاورزی 150 میلیون ریال بوده که این مهم در راستای تأمین معیشت مردم نیازمند دقت نظر و نگاه جدی مسئولان مربوطه به بخش اقتصاد تویسرکان است.

وی در پایان تجلیل از کشاورزان را راهکار تشویقی برای رشد و تقویت کیفیت محصولات داخلی و توسعه کشاورزی دانست و بیان داشت: برای ارج نهادن به تلاش کشاورزان و فعالان این عرصه، ایجاد رقابت سالم و سازنده و برای پیشبرد اهداف نمونه‌های بخش کشاورزی شناسایی و معرفی می‌شوند.

در این مراسم از 14 کشاورز نمونه در حوزه‌های متفاوت کشاورزی و دو فعال عرصه ترویج و توسعه تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول