اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

پی‌گیری طرح‏های نیمه‌تمام کشاورزی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پی‌گیری طرح‏های نیمه‌تمام و راکد بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

پی‌گیری طرح‏های نیمه‌تمام کشاورزی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و در سومین روز از این هفته که به نام "تعاونی‏ها و تشکل‏ها، بستر توسعه بخش کشاورزی" نام‏گذاری شده است، در دیدار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل وابسته به نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان اظهار کرد: هدف از این دیدار، استفاده از رهنمودها و ارشادات نماینده ولی‏فقیه و تجدید بیعت با نماینده رهبری و مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: همه دست‏اندرکاران بخش کشاورزی امروز اعلام می‏کنند همان‏گونه که در گذشته در جنگ و جهاد نقش‏آفرین بودند، در جبهه تولید هم با تمام توان خدمت می‏کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تولید 1.3 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان سمنان افزود: متوسط عملکرد استان نسبت به کشور بالاتر است، اما هنوز جای کار دارد.

موسوی ادامه داد: در استان سمنان، از هر مترمکعب آب بیش از یک کیلوگرم محصول تولید می‏شود، در حالی که این رقم در کشور حدود 800 گرم است.

وی افزود: باید با استفاده از یارانه‏ها و تسهیلات ارزان‏قیمت اختصاص یافته به بخش کشاورزی، به سمتی برویم که حداکثر استفاده از منابع خصوصاً منابع آبی را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه از ارائه الگوی کشت مناسب، پی‌گیری طرح‏های نیمه‌تمام و راکد با ایجاد شغل و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‏ها در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

موسوی از راه‏اندازی و تقویت شعبه‏های صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان‏ها، تهیه بذر و نهال مناسب و مقاوم، توسعه آبزی‏پروری، توجه جدی به بحث آموزش، توسعه مراکز عرضه مستقیم محصولات و ... به عنوان برنامه‏های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اشاره کرد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول