اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با هفته جهاد کشاورزی

بهره‏برداری از 139 پروژه کشاورزی در سمنان آغاز شد

خبرگزاری فارس: بهره‏برداری از 139 پروژه کشاورزی در استان سمنان هم‏زمان با هفته جهاد کشاورزی آغاز شد.

بهره‏برداری از 139 پروژه کشاورزی در سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که با حضور استاندار سمنان، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، جمعی از مدیران استان و بهره‏برداران بخش کشاورزی سمنان برگزار و در آن، از 31 نمونه بخش کشاورزی تقدیر شد، با تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه تولیدکنندگان این بخش اظهار کرد: در این هفته، 139 پروژه ریز و درشت در استان به بهره‏برداری می‏رسد.

سیدمجید موسوی ادامه داد: این طرح‏ها، با اعتباری معادل 63 میلیارد و 566 میلیون ریال در سطح استان سمنان به بهره‏برداری می‏رسند و 2 هزار و 159 خانوار از مزایای آنها بهره‏مند می‏شوند.

وی درباره طرح توسعه بخش کشاورزی نیز گفت: در این راستا، از سوی منابع طبیعی استان سمنان 50 هزار هکتار اراضی قابل زراعت و باغبانی شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تاکنون 567 طرح با تسهیلات معادل 350 میلیارد ریال و پیش‏بینی اشتغال 926 نفر در این زمینه مصوب شده است.

موسوی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال 90 و از محل اعتبارات استانی، 83 میلیارد و 500 میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی، 255 میلیارد ریال برای اجرای 175 پروژه به این سازمان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص ایجاد اشتغال در سال گذشته هم گفت: در این مدت، برای 2 هزار و 72 نفر در بخش کشاورزی شغل ایجاد شد که این رقم بیش از تعهد سازمانی داده شده است.

در این مراسم، اکبری و عصارحسینی از نمونه‏های بخش کشاورزی استان سمنان با ارائه پیشنهاداتی، به مسائل فراروی تولید از جمله توجه جدی به امر آموزش، تعیین قیمت واقعی برای تولیدات بخش کشاورزی، حذف واسطه‏ها، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات، کنترل قیمت نهاده‏های مورد نیاز، افزایش بهره‏وری منابع، حضور فعال در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان، چاره‏اندیشی برای عارضه‏های افزایش قیمت تولید محصولات و ... اشاره کردند.

در پایان این مراسم، از 31 نفر تولید کننده و منتخب برتر بخش کشاورزی، چهار مدیر نمونه سازمانی و یک دبیر نظام صنفی در سطح استان سمنان تقدیر شد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول