اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده‌ای از گیلان ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور 5 نماینده استان در کمیسیون اقتصادی جای تٱمل دارد، گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس حتی یک نماینده از گیلان حضور ندارد.

کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده‌ای از گیلان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعد از ظهر امروز در شورای مذکور با اشاره به وضعیت عضویت نمایندگان گیلان در کمیسیون‌های مختلف مجلس اظهار کرد: آیا کشاورزی برای نمایندگان محترم گیلان در مجلس نهم اهمیت ندارد.

وی افزود: فراز و فرود انتخابات مجلس به پایان رسید و زمان تمرکز بر اهداف برنامه‌های انتخاباتی و برگزیدگان استانی به خانه ملت فراهم شده است و یکی از مهم‌ترین نقاطی که می‌توان خیز نمایندگان مجلس برای برطرف شدن مشکلات منطقه متبوع و در بحث کلان مشکلات ملی را فراهم کند حضور تخصصی آنان در کمیسیون‌های مجلس است.

این مسئول، کمیسیون‌های مجلس را بدنه کارشناسی تصویب و گماردن طرح‌های اجرایی به مصوبات مجلس و لوایح دولتی دانست و ادامه داد: در این کمیسیون‌ها رصد مشکلات صورت می‌گیرد و دغدغه‌های مردم در قالب بحث‌های کارشناسی به صورت ماده و تبصره در قوانین گنجانده می‌شود.

وی ابراز کرد: در استان گیلان به دلیل وجود کشاورزی دغدغه تمام مردم و بسیاری از مسئولان رونق کشاورزی عامل اساسی توسعه و تولید ملی است.

اشجری گفت: با وجود اینکه نماینده ولی فقیه در استان از ضرورت پیگیری مشکلات کشاورزی سخن می‌گوید و در هر خطبه نماز جمعه بر این مهم پافشاری می‌کند و اصرار دارد که کشاورزی در این استان سامان گیرد و استاندار ولایی و مکتبی گیلان نیز مدام بر جنبه کیفیت‌بخشی و اهتمام دستگاه‌های اجرایی به امر کشاورزی تأکید می‌کند، باید گفت که هیچ‌یک از نمایندگان گیلان در مجلس نهم در کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون اصلی حضور ندارند.

وی، عدم حضور نمایندگان استان در کمیسیون کشاورزی و متمرکز شدن پنج نماینده استان در کمیسیون اقتصادی را دارای جای تأمل دانست و تصریح کرد: اگر به تخصص افراد منتخب نگاه کنیم باز هم تناسب قابل توجیه برای حضور برخی از آنان در کمیسیون‌های ذی‌ربط نمی‌بینیم و عزم جدی نمایندگان برای حل مشکل کشاورزی تنها به شعار نیست و با بازخوانی اهداف و برنامه‌های آنان می‌توان دریافت که زمان انتخابات بیشترین تأکید را بر امر رفع بیکاری و توسعه کشاورزی داشته‌اند و در نطق‌های تبلیغاتی دائماً موضوع چای و برنج و ابریشم، کود و سم، نابودی کشاورزی در استان را مطرح می‌کردند اما آنچه که امروز مورد غفلت قرار گرفته، کشاورزی است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، افزود: بدون تردید نماینده‌ای که در جریان ریز مصوبات و چالش‌های شکل‌گیری، بیم‌ها و امیدهای آن نیست، نمی‌تواند در صحن علنی مجلس از حق مردم به درستی دفاع کند و دغدغه مردم همچنان باقی است و نشانه‌ها بر این مدعا صحه می‌گذارد که نمایندگان گیلانی  یا پیمان خویش با مردم را فراموش کرده‌اند و یا آنکه در فرآیند انتخابات کمیسیون‌ها مرعوب فضای دیگر نمایندگان  مجلس شده‌اند و در نهایت اینکه اصلا کشاورزی در گیلان را قابل دفاع نمی‌دانند، به هر حال نمایندگان محترم باید حق دهند که با عدم حضور آنان در کمیسیونی که مختص استان‌های شمالی کشورمان است، هر کسی حق دارد ظن و گمان خود را طرح کند و از خودشان بپرسند آیا کشاورزی برای نمایندگان گیلان در مجلس اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: بهتر است یک بار دیگر اسامی کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس که در آن کمیسیون مشغول فعالیت هستند، برحسب گزارش خبرگزاری فارس یک بار دیگر مرور کنیم و آنگاه قضاوت را به مردم بسپاریم.

صفر نعیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسن تامینی و محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، غلامعلی جعفرزاده و محمد مهدی رهبری املشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، حسن خسته‌بند و مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران، عطا‌الله حکیمی، حمید رضا خصوصی‌ثانی، ایرج ندیمی، ناصر عاشوری و محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی هستند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول