اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره واحدهای کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مشکلات بخش کشاورزی به دلیل عدم وجود تشکیلات صنفی کارآمد است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره نظام صنفی واحدهای کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی به دلیل عدم بهره‌مندی از یک نظام صنفی کارآمد با مشکلات عظیمی مواجه شده است.

مشکلات بخش کشاورزی به دلیل عدم وجود تشکیلات صنفی کارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدنصیر پورمحمدی ظهر امروز در همایش تعاون روستایی با گرامیداشت هفته کشاورزی، اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی تشکیلاتی صنفی ـ غیرسیاسی و غیرانتفاعی است که مانند سایر صنوف بر اساس قوانین مصوب و آیین‌نامه اجرایی دولت، در راستای کاهش تصدی‌گری‌های دولت و افزایش مشارکت فراگیر مردم در بخش کشاورزی تشکیل می‌شود.

وی افزود: در کشور ایران تاکنون تنها مشاغل صنعتی و دیگر حرفه‌های غیرمتمرکز در شهرها، نظام صنفی داشته‌اند که سبب ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر در فعالیت‌هایشان شده است.

پورمحمدی تصریح کرد: بخش کشاورزی به دلیل عدم بهره‌مندی از یک نظام صنفی کارآمد با مشکلات عظیمی مواجه شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی واحدهای کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری عدم تناسب بین کار و درآمد را از جمله چالش‌های فراروی این بخش برشمرد و گفت: عدم برخورداری از سند معتبر شغلی برای ارائه به مراجع قانونی مانند مراجع قضایی و بانک‌ها، عدم حضور در مجامع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مرتبط با بخش کشاورزی و عدم بهره‌مندی از سطح پوشش خدمات اجتماعی نظیر بیمه تأمین اجتماعی شکل‌گیری نظام صنفی کشاورزی را موجب شد.

وی با اشاره به اهداف و وظایف نظام صنفی کشاورزی، گفت: کوشش در راستای استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، تلاش برای بهبود وضع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و افزایش سطح رفاهی و سایر نیازهای صنفی اعضا، نظارت و کنترل بر تولید محصول سالم و با کیفیت در مراحل مختلف با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌‎ربط از جمله این وظایف محسوب می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: حمایت و دفاع و پشتیبانی از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا از طریق ارائه پیشنهاد و جلب حمایت مراجع و سازمان‌های دولتی و غیردولتی نسبت به اهداف نظام صنفی، انجام اقدامات لازم در راستای ارتقای سطح مهارت و دانش اعضا و همچنین سطح تکنولوژی در امور تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و حل و فصل اختلافات صنفی مابین اعضا و مشاوره و راهنمایی در اختلاف بین اعضا و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر این وظایف است.

به گفته وی دریافت ورودیه، حق عضویت و کمک‌های مالی داوطلبانه اعضا و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، راه‌‎اندازی بانک اطلاعات صنفی، دریافت تسهیلات اعتباری از بانک‌ها و موسسات اعتباری به‌منظور فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز، ایجاد تمهیدات لازم برای برخورداری اعضا و واحدهای صنفی از تسهیلات اعتباری، تعیین شرایط احراز شغل و ضوابط عضویت در نظام صنفی از تسهیلات اعتباری از دیگر وظایف نظام صنفی کشاورزی به شمار می‎رود.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول