اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی برای کشاورزان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سامانه‌ پیامکی را برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان در بانک جامع اطلاعاتی سازمان ایجاد می‌کنیم.

ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی برای کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انوشیروان کاظمی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش خسارت وارده به بخش کشاورزی ناشی از عوامل خطر زیرپوشش بیمه و بهره‌مندی صندوق بیمه کشاورزی از خدمات آمار و اطلاعات تولید شده در بانک جامع اطلاعات کشاورزی سازمان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه که میان سازمان جهاد کشاورزی فارس و صندوق بیمه منعقد شده، مقرر است با راه‌اندازی سامانه‌ مواردی مانند انجام آموزش‌های فنی لازم به بهره‌برداران به منظور استفاده از این سامانه، ارائه آمار و اطلاعات پایه مانند (سطح زیرکشت) و محل وقوع ملک بهره‌برداران به صندوق بیمه به منظور تسهیل امور بیمه‌گری صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین ارائه لیست بهره‌برداری‌های خسارت دیده به تفکیک نوع خسارت، ایجاد شاخص‌های مناسب در مورد درجه‌بندی حداقل و حداکثر خسارت‌های وارد به محصول ناشی از عوامل خسارت‌زای زیرپوشش بیمه به تفکیک نوع محصول و کاربری آن‌ها از دیگر موارد ذکر شده در این قرارداد است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: این سامانه همچنین امکان ارسال پیامک هشدار قبل از وقوع خسارت به صندوق بیمه، شرکت‌های وابسته به آن و کشاورزان طرف قرارداد را فراهم می‌کند.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر این موارد سازمان جهاد کشاورزی فارس سامانه دیگری برای اطلاع‌رسانی در بانک جامع اطلاعاتی سازمان ایجاد می‌کند که به وسیله آن بهره‌برداران طرف قرارداد از وضعیت بیمه‌گری، ارزیابی و پرداخت غرامت خود با استفاده از کد رهگیری مندرج در قرارداد، مطلع شده و ضرورتی برای مراجعه به ادارات یا شرکت‌های ذی‌ربط وجود ندارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی‌کردن این تفاهم‌نامه کارگروهی مرکب از نمایندگان صندوق بیمه کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی فارس معرفی و تشکیل می‌شود تا این کارگروه مراحل اجرایی تفاهمنامه را طراحی و دنبال کند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول