اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس:

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در ارس راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایت از بخش کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی منعقد شد.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در ارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از عقد تفاهم‌نامه با رئیس صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی برای ایجاد صندوق و ارائه تسهیلات بانکی برای کشاورزان در منطقه آزاد ارس خبر داد.

وی عنوان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی حمایت‌های تسهیلاتی و اعتباری لازم را از تولیدکنندگان زیربخش کشاورزی و سایر صنایع مربوطه در قالب صندوق انجام خواهد داد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه نمایندگی صندوق حمایت از کشاورزی در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از کلیه مزایا و تسهیلات و قوانین مربوطه به مناطق آزاد برخوردار خواهد بود، افزود: طی این تفاهم‌نامه مقرر و موافقت شد نحوه محاسبه نرخ تسهیلات پرداختی در منطقه آزاد ارس همانند شرایط سرزمین اصلی صورت گیرد.

وی با اشاره به مزایای گمرکی منطقه آزاد ارس برای واردات ماشین‌آلات پیشرفته صنعتی و تولیدی تصریح کرد: با توجه به عملیاتی شدن محدوده یک منطقه آزاد ارس در جلفا و امکان واردات خودروها و ماشین‌آلات مختلف، واردات و صادرات محصولات کشاورزی و همچنین تکنولوژی مربوط به زیربخش کشاورزی استان و سایر استان‌ها که می‌تواند گره‌گشا و حمایت از بخش کشاورزی باشد را به‌صورت سهل و آسان و با اعطای تسهیلات در حقوق گمرکی برابر مقررات و به میزان مصوب هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ارس می‌توان انجام داد.

حاتمی گفت: مبالغ حاصل از فروش کلیه زمین‌ها با کاربری کشاورزی که از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان و منابع طبیعی در اختیار سازمان منطقه آزاد ارس قرار گرفته است برای افزایش سرمایه طبق اساسنامه صندوق و مقررات مناطق آزاد تجاری صنعتی به حساب صندوق منطقه آزاد ارس واریز خواهد شد و این منابع از این پس با تصمیم مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس در داخل محدوده مصوب منطقه و در راستای توسعه بخش کشاورزی، حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، فرآوری‌کنندگان، صادرکنندگان و سایر زیربخش‌های کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای استقرار صندوق حمایت از بخش کشاورزی در منطقه آزاد ارس ساختمانی به این منظور در اختیار صندوق گذاشته می‌شود.

بخش‌هایی از دشت بزرگ کشاورزی گلفرج به مساحت 3 هزار هکتار و دشت کشاورزی گردیان به مساحت یک‌هزار و 800 هکتار و مجتمع گلخانه‌ای به مساحت 140 هکتار در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول