اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهبهان خبر داد

تصویب 32 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی بهبهان

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان از تصویب 32 میلیارد تومان در راستای طرح توسعه کشاورزی منطقه خبر داد.

تصویب 32 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی بهبهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‌محبوب ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور جمعی از مسئولان شهری در تالار ارشاد شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری دولت دهم که مورد حمایت و پشتیبانی مستقیم رهبری نیز بوده، طرح توسعه کشاورزی است.

وی افزود: دولت موظف است هر 15 روز گزارش کاری خود را تقدیم مقام معظم رهبری کند.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: هر دو هفته یک‌بار نیز استانداران باید گزارش کار خود را به دفتر ریاست جمهوری ارائه و فرمانداران نیز هر هفته پیشرفت کار را باید به استانداران تحویل دهند.

فرماندار بهبهان افزود: در همین راستا ستاد اجرایی طرح در شهرستان تشکیل شده و در این مدت هشت جلسه را برگزار کرده و کمیته‌های مختلف این ستاد تلاش‌های فراوانی در راستای توسعه کشاورزی انجام ‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیشترین سهم مصوبات در راستای توسعه کشاورزی را در استان، بهبهان و دزفول داشته که ما قریب به 32 میلیارد تومان مصوبه را برای توسعه این بخش مهم شهرستان گرفته‌ایم.

باذلی‌محبوب با بیان اینکه این مهم تنها 30 درصد تلاش بوده و 70 درصد آن بستگی به اجرایی کردن طرح‌ها است، خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی برای خوزستان در این طرح به این صورت است که 48 درصد به بخش دامداری، 25 درصد به بخش زراعت، 15 درصد به بخش صنایع جانبی و تبدیلی، 10 درصد به بخش مکانیزاسیون، یک درصد به بخش دامپزشکی و یک درصد نیز به بخش منابع طبیعی اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر مشخص کردن منابع تأمین آب ظرف دو هفته آینده عنوان کرد: با توجه به زمینه‌ای که برای پیشرفت کشاورزی فراهم شده، باید همه تلاش خود را بکار بسته و این موضوع را به بهترین صورت توسعه دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به توانایی توسعه پرورش گل نرگس در این شهرستان گفت: امکان توسعه زمین‌های پرورش گل نرگس در بهبهان تا 700 هکتار وجود دارد که در حال حاضر متقاضیان 70 هکتار را پیشنهاد داده‌اند.

وی افزود: برای توسعه صنایع جانبی و تبدیلی نیز باید آن را فراخوان کرده و اگر در سطح شهرستان متقاضی وجود نداشت، آن را در سطح استان و حتی کشور فراخوان کنیم.

باذلی‌محبوب از اختصاص 475 میلیارد تومان به خوزستان در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: همچنین 660 میلیارد تومان دیگر نیز به صورت شناور در اختیار دولت بوده و با اجرایی کردن طرح‌ها می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: به نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد داده‌ایم در کمیسیون کشاورزی مجلس عضو شود تا بتوانیم از وی در این حوزه مهم بهره برده و استفاده لازم از شرایط فراهم شده را ببریم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول