اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری:

تشکل‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ساماندهی می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی تشکل‌ها و تعیین تکلیف واحدهای زیان‌ده کشاورزی ساماندهی و فعال‌سازی می‌شوند.

تشکل‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ساماندهی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حافظ یاری پیش از ظهر امروز در همایش تعاون روستایی با گرامیداشت هفته کشاورزی، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی در ایران دارای پیشینه‌ای شصت ساله است، شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی به عنوان تعاونی‌های چند منظوره عام با هدف درک نیاز مشارکت مردمی، استفاده بهینه از منابع مالی اندک و لزوم استفاده بهینه از عنصر مدیریت روستایی وارد پنجمین دهه حضور و فعالیت خود در روستاهای کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی این استان دارای پنج شعبه شهرستانی است، گفت: استقرار 55 شرکت تعاونی روستایی، پنج اتحادیه شهرستانی، یک اتحادیه استانی، 27 واحد اعتباری، 181 فروشگاه مصرف، 112 فروشگاه مواد نفتی، 21 هزار تن ظرفیت انباری، 12 هزار تن انبار سرد و سردخانه، یک واحد سردخانه 2 هزار تنی، راه‌اندازی پنج واحد ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و یک واحد تولید قارچ از جمله اقدامات تعاونی روستایی این استان از ابتدای تشکیل تاکنون است.

یاری با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان، گفت: ساماندهی و فعال‌سازی تمامی تشکل‌ها و تعیین تکلیف واحدهای زیان‌ده از طرق مختلف از جمله انحلال، ادغام و ابقاء، تعدیل نیروی انسانی مازاد، گسترش فعالیت‌های این تعاونی‎‏ها، توسعه نظام بهره‎برداری و تشکیل و تجهیز شرکت‌های سهامی زراعی به‌منظور استفاده بهینه از آب و خاک از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎‌شوند.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش بهره‌وری در اراضی از طریق یکپارچه‌سازی اراضی و جلوگیری از خرد شدن بیش از حد اراضی زراعی و باغی و یکپارچه‌سازی اراضی با کمک جهاد کشاورزی استان، خرید و فروش توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی، محصولات باغی و سایر محصولات کشاورزی، بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی به‌ویژه میوه و تره‌بار از دیگر برنامه‌ها به شمار می‎رود.

وی اضافه کرد: تهیه و توزیع نهاد‌ه‌های کشاورزی از جمله کود شیمیایی، نهاده‌‌های دامی، مرغداری و زنبورداری و کالا و مایحتاج عمومی از طریق این تشکل‌ها، احداث واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و خدماتی، نظارت مستمر و دائمی بر شبکه، اجرای برنامه یکپارچه و سراسری حسابداری سیترا در کل تعاون روستایی و نظارت بر عملیات حسابداری و حسابرسی این تشکل‌‎ها، احداث غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌ها است.

یاری تأسیس شعب استانی و شهرستانی صندوق تعاون روستایی ایرانیان را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و گفت: جذب وجوه اداره شده اختصاصی به استان، اجرای برنامه‎های آموزشی برای اعضا و سهام‌داران، اعضای هیئت مدیره و مدیران‌عامل شرکت‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش و مستندسازی اموال سازمان و شبکه تعاون روستایی از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول