اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشهاد مدیر تعاون روستایی خوزستان برای کاهش قیمت‌ها

بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی خوزستان راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شهرهای مختلف استان را توسط تشکل‌های کشاورزی خواستار شد.

بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هرمز خواجوی ظهر امروز در گردهمایی تعاونی‌های روستایی و تشکل‌های بخش کشاورزی استان با بیان این‌که مشکلات کشاورزان، تعاونی‌های بخش کشاورزی،‌ تولید نظام‌های صنفی کشاورزی و بخش‌های دیگر کشاورزی به دولت منتقل می‌شود، هدف از برگزاری این همایش را ابلاغ دیدگاه‌های نوین دولت در بخش کشاورزی به مردم عنوان کرد.

وی یکی از وظایف تعاون روستایی را خرید و فروش محصولات کشاورزی است برشمرد و گفت: برای نمونه، این سازمان پیاز را 105 تومان می‌خرد اما این محصول در بازار اهواز کیلویی 700 تومان به فروش می‌رسد و این میزان اختلاف قیمت، بر خلاف خواسته‌های دولت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیاست ما این بود که با قیمت بیشتر بخریم و با قیمت کمتر بفروشیم اما با وجود واسطه‌های مختلف که اخلاق را رعایت نمی‌کنند این هدف متأسفانه محقق نشد و برای همین معتقدم باید اتاق فکر تشکیل شود.

خواجوی در پاسخ به نماینده کشاورزان رامهرمز که نسبت به افزایش زیاد قیمت نهاده‌های کشاورزی اعتراض کرد، گفت: اگر بخواهیم کشاورزی اقتصادی شود و از حالت سنتی خارج شود باید طوری مدیریت کنید که هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کنند. آن موقع است که می‌توانیم با بحران‌ها کنار بیاییم. 

مدیر تعاون روستایی خوزستان با تأکید بر اهمیت حضور فعال تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی برای حل مشکلات این قشر، افزود: تشکل‌ها به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری آینده‌نگر رغبتی نشان نمی‌دهند و فقط عادت به انجام برخی کارهای روزمره دارند. از این رو تعداد آنها کم است و حتی برخی از آنها در حال انحلال و بعضی هم در حال ادغام شدن هستند.

خواجوی با اشاره به اقدامات این سازمان اظهار ‌کرد: در راستای خصوصی‌سازی، شرکت کشت و صنعت شهید رجایی توسط تعاون روستایی خریداری شد؛ تأسیس چهار شرکت حمل و نقل برای حمل محصولات خریداری شده به صورت تضمینی، 15 واحد تولید خوراک دام، برگزاری مراکز آموزش تعاونی‌های زنان و چند مورد دیگر که همه منجر به اشتغال‌زایی زیادی شد از جمله این اقدامات است.

وی انجام عملیات زیربنایی در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی خریداری شده از کشاورزان را که یکی از مشکلات اساسی در سطح کشور است، از جمله وظایف تعاون روستایی در زمینه تولید مواد غذای و امور مربوط به آن عنوان‌کرد.

عضو شورای کشاورزی خوزستان همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم ما این است که بازارچه نداریم و در محله‌های مختلف حضور نداریم. همین باعث می‌شود تا پیاز 100 تومانی، 700 تومان به دست مصرف کننده برسد این در حالی است که بازارچه یکی از موضوعات مهمی است که انتظار می‌رود تشکل‌ها توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

خواجوی تشکیل اتاق فکر تولید در بخش کشاورزی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی را پیشنهاد داد و افزود: واحد تولید محصولات کشاورزی باید ساماندهی شود، به‌طوری‌که هر شهرستان متناسب با ظرفیت و توانایی تولید در منطقه خود با اولویت‌بندی برای ایجاد واحدهای زراعت باغداری‌ دامداری و شیلاتی اقدام کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول