اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای طرح "به‌هنگام‌سازی" استفاده از آب در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح "به‌هنگام‌سازی" استفاده از آب در بخش کشاورزی و توسعه آبزی‌پروری در چاه‌های کشاورزی خبر داد.

اجرای طرح "به‌هنگام‌سازی" استفاده از آب در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت استفاده مدیریت‌یافته از منابع اصلی تولید در بخش کشاورزی گفت: استفاده صحیح از آب در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که تحقق آن می‌تواند در روند حرکت به‌سوی توسعه پایدار بخش زراعی و باغی موثر باشد.

محمدیان تاکید کرد: با توجه به حمایت‌های مستقیم دولت از توسعه آبیاری تحت‌فشار، در سال گذشته به صورت اعطای کمک‌های بلاعوض به بهره‌برداران در قالب تادیه 85 درصد از کل هزینه اجرایی آبیاری تحت‌فشار، شاهد رشد بسیار چشمگیری در این رابطه در استان بوده‌ایم.

 وی تصریح کرد: براساس برنامه‌های در دست اجرای سازمان، با گسترش این شیوه از آبیاری در پایاب سدهای استان، شاهد پیشرفت موفقیت‌آمیزی در استفاده از این منبع مهم تولیدی در کشاورزی استان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش ریسک تولید از نخستین و مهم‌ترین اهدافی است که در مسیر توسعه پایدار سازمان به آن نگاه ویژه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح مهم "به‌هنگام‌سازی" استفاده از آب در بخش کشاورزی و توسعه آبزی‌پروری در چاه‌های کشاورزی از دیگر برنامه‌های سازمان در ایجاد رشد کمی و کیفی درآمد بهره‌برداران کشاورزی است و در سال‌جاری در نظر است سطوح زیرپوشش آبیاری تحت‌فشار در استان 52 هزار هکتار دیگر توسعه یابد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول