اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

تأسیس صندوق توسعه کشاورزی در شهرهای سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: مجوز تأسیس صندوق توسعه کشاورزی در تمام شهرهای استان به جز یک شهرستان گرفته شده است.

تأسیس صندوق توسعه کشاورزی در شهرهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی در گردهمایی تشکل‏های بخش کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات شهید ترحمی سازمان جهاد کشاورزی این استان، بیان کرد: هر کاری که باعث تقویت تشکل‏های بخش کشاورزی شود را پی‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‏هایی که سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دنبال می‏کند، تعیین الگوی کشت و استفاده از گونه‏های مناسب این استان است.

موسوی افزود: در باغبانی به دنبال گونه‏هایی هستیم که مقاوم به خشکی، سرما و خطرات باشند و تولید بذر و نهال مناسب در استان جزو برنامه‏های اولویت‏دار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره اولویت‏های طرح توسعه کشاورزی گفت: فعال‏سازی واحدهای راکد و نیمه‌تمام، اعطای مجوز به طرح‏های اشتغال‏زایی که در شهرستان‏ها استعدادسنجی شده و جزو نیاز استان است، در اولویت قرار دارند.

موسوی اضافه کرد: اجرای طرح‏های اشتغال‏زا برای فارغ‏التحصیلان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‏هاست.

وی بیان کرد: در امر آموزش و تحقیقات، باید پیشنهادها از طرف کشاورزان ارائه شود تا اولویت‏های طرح‏های تحقیقاتی مشخص شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص تشکیل صندوق توسعه کشاورزی گفت: جواز تأسیس صندوق توسعه کشاورزی در تمام شهرهای استان سمنان به جز یک شهرستان گرفته شده است و تشکل‏ها با همکاری صندوق توسعه می‏توانند مشکلات را رفع کنند.

موسوی بیان کرد: اعتبارات خوبی برای این کار در نظر گرفته شده است و تشکل‏ها و کشاورزان می‏توانند با پرداخت سهم خود که 51 درصد است، عضو صندوق شوند.

در این مراسم، مسئول حوزه نمایندگی ولی‏فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اسلام به کشاورزان خیلی اهمیت می‏دهد و ما باید به جنبه دنیایی و اخروی کشاورزی با هم اهمیت دهیم، چرا که یکی از وظایف جهاد محرومیت‏زدایی است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول