اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان مطرح کرد

استقلال کشاورزی، نخستین گام خودکفایی ملی

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: استقلال بخش کشاورزی، نخستین گام در رسیدن به استقلال و خودکفایی ملی است.

استقلال کشاورزی، نخستین گام خودکفایی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، جمعی از مدیران استان و بهره‏برداران بخش کشاورزی سمنان برگزار و در آن از 31 نمونه بخش کشاورزی تقدیر شد، اظهار کرد: استقلال بخش کشاورزی بسیار مهم بوده و حمایت از این بخش هدف ماست.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید و اداره کردن بیش از جمعیت کنونی در ایران وجود دارد، اما باید با آموزش‏های اصولی، از ظرفیت‏های موجود استفاده کرد.

استاندار سمنان افزود: باید در بخش کشاورزی، تغییر رفتار ایجاد شود و مصرف کننده و تولید کننده در مقدار مصرف و شیوه تولید تغییر رفتار دهند.

رهی در ادامه به مواردی از جمله تولید مواد اولیه نظیر نهاده‏های مورد نیاز بخش کشاورزی برای کاهش هزینه‏های تولید در داخل کشور و افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی فرآوری محصولات، پیش‏بینی صادرات، کنترل آفات و پیش‌گیری‏های لازم، معرفی ارقام مناسب کشت، بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارت‏های احتمالی، استفاده از تکنولوژی روز و حفظ فرهنگ بومی را نیز ضروری دانست.

در مراسمی که برای تقدیر از نمونه‏های بخش کشاورزی در سالن اجتماعات شهید ترحمی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد، مسئول حوزه نمایندگی ولی‏فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی گفت: کشاورزان و کارآفرینان نمونه‏هایی از گنج‏های الهی هستند و همواره رونق تولید داخلی، تلاش برای افزایش تولیدات بخش و تأمین امنیت غذایی مدنظر کشاورزان بوده است.

در پایان این مراسم، از 31 نفر تولید کننده و منتخب برتر بخش کشاورزی، چهار مدیر نمونه سازمانی و یک دبیر نظام صنفی در سطح استان سمنان تقدیر شد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول