اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی

42 تولیدکننده برتر کشاورزی کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از 42 تولیدکننده و برگزیده نمونه بخش کشاورزی استان کردستان با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

42 تولیدکننده برتر کشاورزی کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان در این مراسم که در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان با داشتن کمترین امکانات و در شرایط سخت در راستای تولید و تامین مواد غذایی جامعه تلاش می‌کنند.

عبدالله فرجی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران تاکنون در بخش کشاورزی خدمات ارزنده‌ای را با صرف هزینه‌های زیادی برای ارتقای بخش کشاورزی انجام داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خدمات بی‌شمار دولت و مسئولان،هنوز بخش کشاورزی کردستان درگیر مشکلاتی هم‌چون کمبود نیروی انسانی متخصص، آشنا نبودن کشاورزان با دانش نوین، بهره‌مند نبودن از صنایع تبدیلی و تکمیلی، نظام نامناسب توزیع و بحران خشکسالی و سرمازدگی است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات و تنگناهای بخش کشاورزی نیست، عنوان کرد: رفع تنگناها مشارکت جدی و گسترده مردم را می‌طلبد و لذا پیش‌شرط لازم برای حرکت به سوی توسعه پایدار فرهنگ‌سازی و توسعه منابع انسانی است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان گفت: با وجود اینکه نظام صنفی پل ارتباطی بین کشاورزان و مسئولان است متاسفانه در کردستان شاهد بی‌توجهی مسئولان به این صنف هستیم.

فرجی خاطرنشان کرد: نظام صنفی کشاورزی تشکلی قانونی و غیرسیاسی است که به منظور ساماندهی، هویت‌بخشی و ایجاد هماهنگی بین کشاورزان و حمایت از بهره‌برداران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی برای 214 شغل تعریف شده است، یادآور شد: این صنف در بخش‌های مختلف دامپروری، شیلات، منابع ‌طبیعی، تولیدات باغی و زراعی و سایر حوزه‌های کشاورزی عضو دارد.

وی ادامه داد: این صنف هم‌اکنون در شهرستان بانه دارای 2 هزار و 350 نفر عضو است ولی متاسفانه در تعدادی از شهرستان‌های استان هنوز مسئولان و حتی بانک‌های کشاورزی این صنف را به رسمیت نشناخته‌اند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان اظهار داشت: یکی از برکات این صنف زیرپوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی کلیه اعضا است.

فرجی افزود: براساس مصوبه دولت در اردیبهشت سال گذشته تمامی اعضای صنف کشاورزی و منابع‌طبیعی زیر‌پوشش بیمه قرار می‌گیرند که  تا به امروز این امر در کردستان محقق نشده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم منصور امیری از شهرستان دهگلان در استفاده از روش‌های آبیاری تحت‌فشار نوع بارانی و دلیر نوری از شهرستان سروآباد در استفاده از آبیاری قطره‌ای به‌عنوان افراد نمونه معرفی شدند.

حسین نوزاد از شهرستان سقز نهال‌کار نمونه، کمال ادوایی از شهرستان سروآباد تولیدکننده برگزیده انار و خانم چینی حسین‌پناهی به‌عنوان باغدار نمونه تجلیل شدند.

عثمان مدرس‌گرجی از شهرستان دهگلان به‌عنوان مسئول واحد نمونه مرغ گوشتی، مقصود عظیمی مدیرعامل نمونه واحد مرغ تخم‌گذار از شهرستان سقز، پیمان هدهدی زنبوردار نمونه از کامیاران و ایوب رحیمی از دهگلان پرواربند نمونه گوساله از دیگر برگزیدگان برتر بخش کشاورزی استان کردستان هستند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول