اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

صدای انقلاب خمینی در جهان طنین‌انداز شده است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: صدای انقلاب امام خمینی (ره) در جهان طنین‌انداز شده است.

صدای انقلاب خمینی در جهان طنین‌انداز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در مصلای این شهر با اشاره به ماه شریف رجب اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف از فردا آغاز می‌شود.

وی اعتکاف را از برکات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع) در ماه رجب است.

مقتدایی ولایت علی (ع) را رکن اسلام خواند و تصریح کرد: ولایت علی (ع) شرط قبولی اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ولایت علی (ع) در قلب مردم ایران جا دارد خاطر نشان کرد: علی (ع) مولود کعبه و شهید مسجد است.

وی به رحلت آیت‌الله احسان‌بخش نماینده سابق ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله احسان‌بخش عمر خود را وقف انقلاب کرده و الگوی مناسبی برای روحانیت و مردم است.

مقتدایی با اشاره به بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ملت ایران در آن روز یتیم شدند و خطر بزرگی نظام را تهدید می‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تبلیغ دشمنان مبنی بر از بین رفتن نظام پس از رحلت امام (ره) را بی‌اثر دانست و ابراز کرد: امام (ره) همانگونه که فرموده بودند با قلبی آرام و دلی مطمئن از دنیا رفتند.

وی انتخاب مقام معظم رهبری توسط خبرگان رهبری را الهام الهی توصیف کرد و یادآور شد: خبرگان رهبری به این نتیجه رسیدند که مدیریت، شجاعت و ... مقام معظم رهبری مانند امام (ره) است.

انتخاب مقام معظم رهبری آرامش در کشور ایجاد کرد

مقتدایی انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای را موجب ایجاد آرامش در کشور خواند و اذعان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری با الهام الهی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری انقلاب را مانند امام (ره) با شجاعت و شهامت به‌ پیش می‌برند اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و نظر عمیق حکیمانه توانستند نظام را از خطرها حفظ کنند و امروز نظام الهی ایران مانند خورشید در جهان می‌درخشد.

وی نهضت امام خمینی (ره) را قیام در راه خدا عنوان کرد و افزود: امام (ره) اسلام را در خطر می‌دیدند و در مسیر امام حسین (ع) برای حفظ اسلام قیام کردند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه قیام امام خمینی (ره) اسلام را زنده کرد گفت: اسلام امروز در تمام دنیا عزیز و محور شده است.

افزایش گرایش مردم کشورهای غربی به اسلام

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به افزایش گرایش مردم به اسلام در کشورهای غربی تصریح کرد: بیشتر مشرف‌شدگان به اسلام از قشر تحصیلکرده جامعه هستند و این امر به برکت قیام امام (ره) محقق شده است.

وی بیداری اسلامی را موجب سقوط دیکتاتورهای منطقه دانست و ابراز کرد: صدای انقلاب امام خمینی (ره) در جهان طنین‌انداز شده است.

مقتدایی حضور مردم در صحنه برای حفظ انقلاب را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: حفظ وحدت امت اسلامی وظیفه تمام آحاد جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رمز پیروزی نهضت امام (ره) را وحدت نامید و بیان کرد: وحدت رمز بقای اسلام است.

اطاعت از مقام معظم رهبری واجب است

وی با تاکید بر محوریت مقام معظم رهبری در تمام امور اذعان کرد: حرف آخر را مقام معظم رهبری بیان می‌کنند و همانطور که اطاعت از امام (ره) واجب بود، اطاعت از مقام معظم رهبری نیز واجب است.

مقتدایی موضع‌گیری مقام معظم رهبری را بر اساس حفظ مصالح اسلام دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری خط امام (ره) را در نظر می‌گیرند و تنها مصلحت نظام و اسلام مدنظر ایشان است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر حمایت از مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: مسئولان مادامی که در خط رهبری هستند مردم به آنها رأی می‌دهند.

تشکیل شورای حوزوی در 27 استان

وی به تقویت حوزه‌های علمیه در استان‌ها اشاره کرد و گفت: شورای علمی و حوزوی در 27 استان با انتخاب افراد مورد اعتماد و محبوب قلب‌های مردم تشکیل شده است.

مقتدایی خواستار ایجاد حوزه‌های علمیه مقتدر در استان‌ها شد و بیان کرد: 30 هزار مسجد در کشور وجود دارد که امام جماعت ندارد و خالی از روحانی است.

وی تقویت حوزه‌های علمیه را نیازمند مساعدت مسئولان دانست و ابراز کرد: جمعیت ایران در افق 1404 به 100 میلیون نفر می‌رسد و برای برطرف کردن نیاز کشور باید روحانی تربیت شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول