اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

نام امام خمینی همچون نگینی در کنار ایران می‌درخشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: امروز نام امام خمینی (ره) در کنار ایران اسلامی و در جای جای جهان همچون نگینی می‌درخشد.

نام امام خمینی همچون نگینی در کنار ایران می‌درخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا عصر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در جمع مردم کوهبنان به گوشه‌ای از زندگانی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نگاهی گذرا به زندگی امام راحل بیانگر این واقعیت است که ایشان با توکل به خداوند و تکیه بر قدرت مردم در مقابل رژیم 2500 ساله شاهنشاهی قیام کردند.

وی افزود: امام راحل با آغاز مبارزات خود از سال 42 تا لحظه پیروزی انقلاب لحظه‌ای از اهداف و  آرمان‌های خود کوتاه نیامد و با هجرت از کشوری به کشور دیگر مبارزه خود را علنی‌تر ساخت تا اینکه در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

صالح‌نیا به خصوصیات و ویژگی‌های فردی و شخصی امام (ره) اشاره کرد و بیان داشت: متعبد بودن به دستورات دینی، خواندن نماز اول وقت، قرائت قرآن و دعا، استمرار بر قرائت زیارت عاشورا، مناجات شعبانیه، دعای عرفه، صحیفه سجادیه، صحیفه فاطمیه و ... از جمله آن است.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) احترام به همسر و احترام به بزرگان است به گونه‌ای که ایشان در رعایت همه مسائل شرعی پیش قدم بود.

امام جمعه کوهبنان گفت: تفکرات حضرت امام (ره) فرافکری، مذهبی و منطقه‌ای بود به گونه‌ای که در وصیتنامه ایشان این مسائل قابل لمس است.

وی با ذکر آیه‌ای از قرآن مجید که آمده است «مسلما کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند خداوند رحمان محبتی برای آنان قرار می‌دهد»، افزود: حضرت امام (ره) نه‌ تنها در قلوب مردم ایران جای دارد بلکه به هر جای جهان سفر کنید و نام ایران را ببرید، مردم آنجا نام امام را می‌برند و امروز نام امام راحل در کنار ایران اسلامی همچون نگینی می‌درخشد.

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) پس از یک عمر مجاهدت و تشکیل حکومت اسلامی سرانجام در چهاردهم خرداد ماه سال 68  با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی حضرت حق شتافت و مردم ایران را عزادار کرد.

وی تصریح کرد: به لطف خداوند خبرگان رهبری در نخستین لحظات پس از رحلت حضرت امام (ره) شاگردی فاضل و اندیشمند از سلاله پاک حضرت زهرا (س) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی معرفی و خط بطلانی بر تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان کشیدند.

صالح‌نیا عنوان کرد: وجود رهبر معظم انقلاب و بیانات و توصیه‌های پدرانه و ارزشمند ایشان در طول 23 سال گذشته تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و سبب شده که ایران اسلامی همچون نگینی در جهان بدرخشد، لذا بیداری اسلامی و تلاش مردم کشورهای در حال انقلاب نتیجه تفکرات حضرت امام (ره) و تلاش‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول