اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب خمینی کبیر میوه شیرین قیام عاشورا بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد: انقلاب خمینی کبیر در حقیقت میوه شیرین قیام عاشورا بود و این امر امروز سبب فراگیر شدن نهضت حضرت امام در جهان شده است.

انقلاب خمینی کبیر میوه شیرین قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سعید تقی‏پور پیش از ظهر امروز در مراسمی که در حسینیه سیدالشهدا(ع) دامغان با حضور بیش از 500 نفر برگزار شد، با اشاره به قیام عاشورا و نقش آن در نهضت خمینی کبیر اظهار کرد: عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است.

وی تصریح کرد: عاشورا، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب است که نقش حیاتی را در استحکام ریشه‏ها، رویش شاخه‏ها و رشد باورهای آن ایفا کرد.

تقی‏پور افزود: عاشورا هیچ وقت در محدوده خاصی محصور نمانده است، بلکه آموزنده ملل دیگر در راستای حرکت‏ها، جنبش‏ها و قیام‏های راستین برابر کانون‏های ظلم، کفر و نفاق بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: یکی از میوه‏های شیرین قیام کربلا، ظهور انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، این شاگرد شایسته و برجسته مکتب سیدالشهدا(ع) است.

تقی‏پور گفت: حضرت علی‏اصغر(ع) نیز که در روزهای تولد ایشان قرار داریم، سرباز 6 ماهه دشت کربلا و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که با سن کم خود حوایج بزرگی می‏دهد و همه ما مسلمانان به دامان این اهل‌بیت عصمت و طهارت باید چنگ بزنیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان در هر کاری از اهل‌بیت(ع) یاری و مدد می‏جوییم، تصریح کرد: باید نسل جدید را هم با این ایام آشنا کرد، چرا که ضرورت برپایی این مجالس برای مریدان و پیروان آن بزرگواران بر کسی پوشیده نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اعضای مؤمن و متدین جامعه اسلامی باید با برنامه‏ریزی صحیح و اطلاع‏رسانی مناسب، نسبت به گرامیداشت روزهای رحلت امام خمینی(ره) بکوشند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول