اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ـ 1

امام خمینی با انقلاب اسلامی راه ‌رسیدن به جایگاه رفیع انسانی را فراهم کرد‌

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی با انقلاب اسلامی راه ‌رسیدن به جایگاه رفیع انسانی را فراهم کرد‌.

امام خمینی با انقلاب اسلامی راه ‌رسیدن به جایگاه رفیع انسانی را فراهم کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: انقلاب اسلامی منشأ تحول و دگرگونی در فضای سیاسی این عصر شد و با شناخت نوینی نسبت به هستی، آفرینش، انسان و جایگاه انسان در جهان هستی شکل گرفت.

وی بیان داشت: انقلاب‌های ‌دیگر که در‌ دهه‌های اخیر رخ داد، عمده نگاه آنها به رفع مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بشر معطوف بود، اما انقلاب اسلامی نگاه دیگری به حیات انسانی داشت.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به انسان هویت جدید بخشید، آرمان‌های انسانی را مطرح کرد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی به اعتلا و تعالی بشر در عالم دنیا به عنوان دریچه‌‌ای برای رسیدن به سعادت و حیات ابدی نگریست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به واژه عدالت مفهوم جدید بخشید و آن را در همه ابعاد آن از جمله رابطه انسان با خداوند، رابطه انسان با خود و دیگر پدیده‌ها تألیف کرد.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی اجتماعی دیدگاه فاخر عزل سلطه بیگانه از حیات سیاسی بشر را مطرح کرد و به حذف رژیم صهیونیستی و از بُن کندن این غده سرطانی فکر کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی حاکمیت قانون الهی را نه تنها در عرصه حیات فردی، بلکه حیات اجتماعی و ساحت حیات سیاسی مطرح کرد و به حاکمیت خدای سبحان در سراسر کره خاکی نگریست.

 

شخصیت آرمانی امام راحل

ابوترابی‌فرد گفت: انقلاب اسلامی با این آرمان‌ها و اهداف فاخر در دنیای امروز مطرح شد و شخصیتی که تدوین کننده این آرمان‌های بلند و مطرح‌کننده این ابعاد و زوایای پنهان و آشکار تفکر الهی بود، حضرت امام خمینی (ره) است.

وی خاطر نشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مظهر و تجلی مبانی ارزشمند برآمده از تعالیم دینی بود.

ابوترابی‌فرد ابراز داشت: امام در شخصیت الهی و ملکوتی خود تمام این ابعاد گسترده ارزشمند الهی و انسانی را اعلام کرده بود و در فضای اجتماعی و سیاسی ایران و دنیای اسلام با تکیه بر ارزش‌های متعالی قرآن و عترت مطرح کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مؤلفه‌های کلیدی انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف تدوین کردند، ابراز داشت: نخستین مؤلفه آرمانگرایی و احیای ارزش‌های متعالی انسان و الهی است.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: شخصیت امام راحل بر حول این ارزش‌ها و آرمان‌ها شکل گرفته بود و از همه توان خود برای طرح این اصول و مبانی در جامعه بهره گرفت.

وی افزود: حضور دین در عرصه حیات فردی، اجتماعی و سیاسی از دیگر مؤلفه‌هایی است که امام در جریان انقلاب اسلامی مدنظر داشت، ما با مقوله دین آشنا بودیم و مساجد و حسینیه‌ها مظهر آموزه‌های دینی و اجتماعی مذهبی ما بود.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: دین در مباحث فردی و خانوادگی ما وجود داشت و در لایه‌هایی از حیات اجتماعی با آموزه‌های دینی آشنا بودیم، اما شاهد حضور دین در عرصه حیات سیاسی نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: امام زمینه و بستر حضور دین را در عرصه سیاست فراهم کرد، دین در عالی‌ترین سطح و بالاترین افق در ساحت سیاست حضور یافت.

ابوترابی‌فرد گفت: امام یک نظام سیاسی مبتنی بر مدیریت و زعامت فقیه عادل، مدبر، شجاع و بی‌اعتنا به دنیا و متکی بر ذات اقدس احدیت را تعریف کرد و نظام سیاسی را در دوران حیات مفیدخود پیاده کرد.

 

ارتقای جایگاه دین در عرصه سیاست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: حضور دین در عرصه سیاست از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جایگاه عقل، علم و تفکر را در جوامع بشری ارتقا داد، گفت: امروز دنیای غرب از عقلانیت سخن می‌گوید، اما عقل و دانش را به ابزاری برای ارضای شهوات، سلطه بر جوامع بشری و غارت ثروت‌های مادی و معنوی انسان‌ها در غرب و شرق عالم مبدل کرده است.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: انقلاب نگاه به عقل، علم و دانش دارد، اما عقل و علم را ابزاری برای رسیدن به مدارج عالیه انسانی و وسیله قدرتمندی برای رسیدن به‌ سعادت دنیا و آخرت می‌داند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در هر عرصه‌ای که به اقتدار رسیده است در سایه علم، دانش و حیات عقلانی حرکت کرده، اگر ما در دفاع مقدس کمر دشمن را شکستیم، برای این بود که از ظرفیت عقلانی، علمی و ایمانی جامعه اسلامی در قله‌های بلند و ر‌فیع بهره گرفتیم.

ابوترابی‌فرد ابراز داشت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی به قدرت برتر نظامی در دنیای مدرن و پیشرفت بدل شده، زیرا از علم، دانش و اخلاقیات بهره برده است.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه‌های امنیتی در کنار نا‌امن‌ترین کشورهای جهان هستیم، اما در بالاترین سطح امنیتی زندگی می‌کنیم، برآمده از عقلانیت، علم و مدیریت مبتنی بر دانش است.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی راه بهره از دانش و علم را برای رسیدن به جایگاه رفیع انسانی و الهی را فراهم کرد.

وی تکیه بر شایسته‌سالاری با محوریت توانایی، کارآیی و دانش‌محوری در برابر خداوند و خلق را از ویژگی‌های دیگر انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: اصل ولایت‌فقیه نیز مبتنی بر این شاخصه است.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: ولایت فقیه به معنی شایسته‌سالاری در دوران رحلت امام معصوم (ع) است، اصل امامت، رهبری و زعامت انسان معصوم دست یافته به بالاترین مدارج علمی و معرفت یعنی شخص ولایت‌فقیه که مبتنی بر شایسته‌سالاری است.

وی عنوان کرد: به فرموده حضرت علی (ع) شایسته‌ترین فرد برای مدیریت جامعه اسلامی کسی است که از همه تواناتر و در فهم دین و شناخت اسلام گوی سبقت را از دیگران ربوده باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: این قاعده و قانون ملاک رهبری و زعامت فقیه عادل و صالح در دوران غیبت امام معصوم (ع) است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول