اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کرمان مطرح کرد

چهار کلید واژه امام خمینی در هدایت جامعه / لبیک خمینی جهانی شده است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله‌ کرمان‌ امامت، امت، مستضعفین و مستکبرین را چهار کلید واژه مهم قرآنی امام راحل در طریق هدایت جامعه نام برد و گفت: ‌لبیک خمینی امروز جهانی شده است.

چهار کلید واژه امام خمینی در هدایت جامعه / لبیک خمینی جهانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام علی عربپور در مراسم بیست و سومین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در جمع اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار راین با اشاره به ایمان و یقین امام راحل به راهی که برگزیده بود، اظهار داشت: امام راحل از همان سال 42 که پا به عرصه مبارزه گذاشت، فرمود "هزینه‌اش هرچه باشد ولو آبرو می‌پردازم".

وی توکل به خدا را از دیگر ویژگی‌های رهبر الهی در مقام یقین دانست و تصریح کرد: تا زمانی که کسی اصل مقصد را که همان خداست نشناسد دست به چنین اقدامی نمی‌زند و امام خمینی (ره) در مقام توحید و خداشناسی به یقین رسیده بود.

عربپور امامت، امت، مستضعفین و مستکبرین را چهار کلید واژه مهم قرآنی امام راحل در طریق هدایت جامعه نام برد و افزود: در مقطعی از زمان این چهار کلید واژه به ترتیب به رهبری، شهروندان، اقشار آسیب‌پذیر و قدرت‌های بزرگ تغییر نام داده شد، اما امام خامنه‌ای دوباره آن را احیا کرد.

وی با تصریح به اینکه امام براساس آیه شریفه قرآن حرکت و قیام خود را برای رضای خدا شروع کرد و خدا را از عمق جان باور داشت، خاطر نشان کرد: حتی علاقه امام به مردم هم از روی خدامحوری بود و با همین خدامحوری در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستاد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان علت اصلی استیصال دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران را در فقدان رنگ خدایی در کارهای آنان دانست و گفت: اگر منافقان و گروهک‌ها در دوران‌های مختلف کاری از پیش نبردند به دلیل این بود که کارشان خدایی نبود در حالی که امام محوریت خدا را الگو کردند و یک لحظه دست از این موضوع برنداشتند و برای همین جاودانه شد.

عربپور با اشاره به حاکمیت امامت و ولایت فقیه بر فضای مذاکرات ایران و گروه 5+1 ابراز داشت: نماینده آلمان در این مذاکرات اذغان کرده است "کار را خوب پیش بردیم، اما صلابتی از جنس صلابت خمینی در سخنان جلیلی نهفته است و تا این مرام و مسلک و این قدرت نرم قوی در منطق ایران و ایرانی‌ها و هیئت سیاستگذار ایرانی است، باید عقب‌نشینی کنیم".

وی با بیان اینکه تئوری امامت انقلاب در تمام ادوار مختلف سیاست و سیاست‌مداری نهادینه شده است به همین دلیل دشمنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، عنوان کرد: ما با همان چهار واژه دنیا را به چالش کشیدیم و امروز خانم اشتون می‌گوید چاره‌ای نداریم جز اینکه واژگان انقلاب ایران را بپذیریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: امروز فریاد امام راحل و ندای امام به لبیک امام حسین کارساز شده و امام حیات دارد و تفکر ایشان که تفکر اسلام ناب است در سراسر دنیا طنین‌انداز شده است.

وی مقاومت 22 روزه غزه و مچاله کردن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله را نتیجه تفکر عبور راه قدس از کربلا که امام خمینی (ره) سال‌ها پیش آن را مطرح کرد، ابراز داشت: این تفکر اعتماد و جرأت به مسلمانان را برگرداند و شما شاهد سقوط دیکتاتورهای منطقه هستید.

عربپور اظهار داشت: امروز راه امام در دنیا راهی نورانی شده و مردم مستضعف شهرهای آمریکا تحت جریان وال‌استریت قیام کردند، زیرا امام راحل مقاومت را به همه نشان داد و اگر عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر در 1400 سال پیش به سرمنزل مقصود نرسید، امروز آن را در دستان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای می‌بینید.

وی با بیان اینکه خیلی دست‌ها از آستین بیرون آمد و شمشیرها کشیده شد تا انقلاب را در نطفه خاموش کند، اما فریاد غریو آسای امام خمینی (ره) آن را خنثی کرد، افزود: انفجار نور امروز دنیا را بیدار کرده و تعالی مکتب امام که ملهم از مکتب اسلام ناب محمدی است دنیا را متحول کرده ‌است.

عربپور با اشاره به نشر باورهای انقلاب در دنیا و با بیان اینکه خدامحوری امام موجب شد تا آن قائد راحل دنیا را تصاحب کند، اظهار کرد: صادقانه از خدا ترسیدن و خدا را باور داشتن از جمله این باورهاست که در حتی در جریان وال‌استریت هم دنبال می‌شود.

وی گفت: اگر امروز لبیک خمینی جهانی شده است برای این است که امام (ره) به ندای ائمه اطهار (ع) دل‌بسته بود، زیرا تالی‌تلو معصوم بود و همان امامی که  بر سر استکبار و صهیونیزم و سوسیالیسم فریاد می‌زد، چنان در مصیبت امام حسین (ع) گریه کرد که در مرگ فرزندش چنین نبود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول