اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

امام خمینی آرمان‌های معصومین را بعد از 1400 سال عملیاتی کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: امام خمینی(ره) آرمان‌های معصومین را بعد از 1400 سال عملیاتی کرد و موجب شد تا جهان در مقابل این امام عصر خاضع و خاشع شوند.

امام خمینی آرمان‌های معصومین را بعد از 1400 سال عملیاتی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی صبح امروز در مراسم بیست و سومین یادواره ارتحال امام راحل که در مصلای امام خمینی ساری برگزار شد اخلاص عمل در امام راحل را یکی از بارزترین خصائص معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: امام خمینی(ره) برای خدا قیام کرد وبه دلیل اخلاص عمل در تمام کارهایش موفق و اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه امام راحل عبد صالح خداوند محسوب می‌شود، تصریح کرد: علم و دانش امام راحل به اندازه‌ای بود که ساده بودن کلامش هر مخاطبی را به خود جلب می‌کرد و سخنان معجزه‌آسای امام اثر عمیقی در مخاطب می‌گذاشت.

این مسئول به 30 سال مدرس بودن امام راحل در حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) معلم اخلاق بود و شاگردانی همچون استاد شهید مطهری، مدنی، اشرفی اصفهانی و رهبر انقلاب از شاگردان و پرورش‌یافتگان امام راحل محسوب می‌شوند.

*امام خمینی(ره) ودیعه‌ای برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام خمینی را دارای نفوذی معنوی و نورانیت ایمان دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) فردی فرهیخته، مومن، متقی بوده و ودیعه الهی برای جامعه اسلامی عصر حاضر محسوب می‌شدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به اینکه متاسفانه شخصیت امام راحل را درک نکردیم و با این فرد مخلص خداوند معرفت پیدا نکردیم، اظهار داشت: بزرگان حوزه‌ها باید برای معرفت امام کتاب تدوین کنند و جامعه را با شخصیت واقعی امام خمینی آشنا کنند.

*احیای آرمان های معصومین بعد از 1400 سال

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) آرمان‌های معصومین را بعد از 1400 سال عملیاتی کرد و موجب شد تا جهان در مقابل این امام عصر خاضع و خاشع شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه تفکر امام راحل موجب شد تا تمام مستکبرین در مقابل ایران اسلامی توان ظهور و بروز نداشته باشند، یادآور شد: هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ خارجی ما موضع مقتدرانه و عالی دارند ولی طرف خارجی در مقام تصمیم‌گیری سخنانش به نحوی است که قدرت تصمیم‌گیری نداشته و اجازه مشورت با دولت‌های خود را دارند.

وی به مراتب شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل دارای جامعیت، عارفی واصل، عابدی متعبد، فقیهی واجدالشرایط، متکلمی توانا، سخنگویی بی نظیر، سیاستمداری بی‌همتا و ادیبی بی‌نام بود و همین مراتب شخصیتی موجب شد تا همه آرمان‌های مردم جامعه در امام وجود داشته باشد و جامعه از امام تبعیت کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور به جامعیت امام راحل اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) به همه زمان، مکان و انسان‌ها خلاصه می‌شود و همین امر موجب شد تا تحولی عظیم و شگرفی در جهان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: طبق آمار رسانه‌ها وقتی امام وارد ایران شد هفت میلیون جمعیت به استقبالش آمدند و در زمان رحلت در مراسم تشییع جنازه امام خمینی(ره) 11 میلیون نفر جمعیت روح معنوی امام را بدرقه کردند.

*تصمیم امام راحل استقرار اسلام راستین  در جامعه اسلامی است

ابراهیمی، به فرمایشات رهبری استناد کرد و آرمان و مشی امام راحل را موجب شکل‌گیری و ماندگاری نهضت اسلامی دانست و گفت: تصمیم امام راحل بر این بود که اسلام راستین را در جامعه به نحو کامل پیاده کند.

وی ادامه داد: امام راحل برای تحقق اهداف خود از توده مردم مومن و مخلص استفاده کرد و به احزاب تکیه نکرد.

این مسئول با بیان اینکه امام راحل خط اصلی جامعه مطلوب یعنی استقرار شریعت و فقه جواهری را در جامعه پیاده کرد، یادآور شد: رهبر حکیم و فقیه که عبد صالح و الگوی مسلمانان به شمار می‌آید خود پیشاپیش مجری حرکت ایمان به خدا بود.

*اعاده روحیه خودباوری در ملت ایران از کارکرد‌های امام است

نماینده ولی‌فقیه در امور افغانستان به کارکردهای امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: احیای اسلام به معنی واقعی، اعاده روح و عزت به ملت ایران و امت اسلامی، از بین بردن پلیدترین حکومت و نظام پادشاهی، ایجاد حکومتی مبتنی بر اسلام، اعاده روحیه غرور و خودباوری در ملت ایران و نیز اثبات نه شرقی و نه غربی از کارکردهای امام راحل در انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

ابراهیمی ادامه راه امام خمینی(ره) را وظیفه همه دانست و ابراز داشت: اگر کسی خط امام را غیرخط رهبری می‌داند به امام خمینی(ره) معتقد نیست.

وی پافشاری بر اصول اسلامی را پیروی از خط امام مطرح کرد و اظهارداشت: نباید از مسئله عفاف و حجاب در جامعه دست برداریم، اجازه بی‌بندوباری در جامعه را ندهیم و نگذاریم اخلاق اجتماعی در جامعه اسلامی از بین برود.

ابراهیمی متذکر شد: برای حفظ و تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه تلاش شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه مسلمین در جامعه اسلامی باید دارای وحدت رویه باشند، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم جامعه اسلامی به خداوند موحدند در بین مردم مسلمان باید وحدت رویه باشد.

* اتحاد مردم جهان موجب شکست کفر است

وی ادامه داد: اتحاد مردم جهان موجب شکست کفر است.

ابراهیمی به بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:  شناختن دشمن و دوست وظیفه مردم مسلمان در جامعه اسلامی است.

رئیس مرکز امور مساجد کشور با بیان اینکه نباید در صیانت از انقلاب اسلامی خسته شویم، یادآور شد: دشمن به منظور جلوگیری از حرکت اسلامی در مقابل اسلام اجماع کرده است در حالیکه انقلاب اسلامی رو به پیش است.

وی در پایان سخنانش اختلاف در بین روحانیون، مسئولان، نهادها و سران کشور را سمی مهلک برای اسلام دانست و اذعان داشت: نگهداری انقلاب اسلامی سخت است و باید از ارزش‌های نظام صیانت شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول