اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور

طرح هجرت گسترده‌ترین فعالیت جهادی در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح هجرت حرکت عظیمی است و به معنای واقعی گسترده‌ترین فعالیت جهادی در کشور به حساب می‌آید.

طرح هجرت گسترده‌ترین فعالیت جهادی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مجید خراسانی عصر امروز در همایش رسم هجرت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پس از چندین سال شاهد این بودیم که طرح هجرت حرکت جهادی بزرگ در کشور لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری نشانده ‌است و این یعنی جوانان ایرانی در این راه موفق عمل کرده‌اید.

طرح هجرت گسترده‌ترین  فعالیت جهادی در کشور است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه تاریخ حرکت طرح هجرت همواره پر از نمونه‌های فداکاری و رشادت‌های امروز جوانان ما است، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که توانسته‌ایم در این راه موفق عمل کنیم که رهبر معظم انقلاب نیز راضی از ما باشند.

آسیب‌ها نباید به بدنه اصلی جهاد لطمه بزنند

خراسانی تأکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مباحثی که باید مد‌نظر قرار بگیرد توجه به آسیب‌هایی است که ممکن است از هر نظر به خصوص از سوی دشمنان به این جبهه فرهنگی و این فعالیت جهادی وارد شود.

وی توضیح داد: گاهی برخی از بی‌توجهی‌های کوچک سبب بروز مشکلاتی می‌شود که شاید بخشی از فعالیت‌های و خدمات ما را زیر سوال می‌برد، لذا سازمان بسیج سازندگی کشور با همکاری فعالان این فعالیت‌های جهادی اقدام به جمع‌آوری 100 نمونه از آسیب‌های این طرح پرداخته و راهکار‌های پیشنهادی آن را نیز ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های تمام اعضای گروه جهادی موردی است که همواره مورد تأیید ما بوده است، فلذا درخواستم از سرگروه‌ تیم‌های جهادی توجه به این نکته است که شاید تصمیمات و یا برنامه‌ریزی‌های انجام شده راهی برای حرکت باشند، اما تاثیر نظرات همه گروه می‌تواند در کارآمدی این فعالیت مؤثر باشد.

خراسانی اذعان کرد: به نظر من "رسم هجرت" احتیاج به همایش نداشت، احتیاج به یک کارگاه آموزشی داشت تا فعالان و خادمان این طرح هر‌چه بیشتر و بهتر با روش کار آشنا شوند تا خدای نکرده در آینده و در حین کار با مشکلی مواجه نشوند.

"رسم هجرت" کیفی‌تر می‌شود

وی بیان کرد: رسم هجرت کاری است کیفی و روش فعالیت امسال ما کیفی‌سازی این حرکت است به این معنا که به جای افزایش ظرفیت پذیرش و یا ساعات کاری کیفیت فعالیت خود را بالاتر ببریم‌.

عجولانه رفتار کردن آسیب فعالیت‌های دانشجویی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که همواره همراه با فعالیت‌های جهادی دانشجویی بوده، حرکت عجولانه است به نحوی که امروز تصمیمی داریم حرکتی گرفته شود و انتظار این است که فردا به بهترین شکل انجام پذیرد.

خراسانی ادامه داد: انجام شدن کامل برنامه‌ها و رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانیم با برنامه‌ریزی دراز‌مدت از مدت زمان قبل مقدمات کار را فراهم کنیم و توجه داشته باشیم که عجولانه رفتار کردن نتیجه‌ای جز پشیمانی ندارد.

وی با اشاره به این که در بسیاری  از آیات و روایات دینی ما مردم به خصوص مردم مناطق محروم را اولیا خدا دانسته‌اند، فلذا تأکیدات فراوانی بر نحوه رفتار و گفتار با این افراد شده، پس توصیه ما به جهادگران این است که این مردم را به چشم مردم مناطق محروم نگاه نکنیم.

تواضع عنصر ناگسستنی از جهاد است

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: گاهی برخی از رفتار های نادرست سبب می شود که مردم این مناطق از جهادگران ما رنجیده شوند که این واقعا با هدف جهادی ما همخوانی ندارد به این معنا که جهادگر باید به مردم به دید اولیایی از خدا نگاه کند که در پی اوست و اینک او را در این مناطق محروم یافته است.

خراسانی تشریح کرد: ایثارگری، تواضع و جهاد سه مؤلفه‌ای هستند که به هیچ وجه از یکدیگر جدا نمی‌شوند بر این اساس  جهاد‌گر باید بتواند در مرحله نخست تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهد.

کم حوصلگی‌ها مشکل‌آفرین می‌شود

خراسانی خاطر‌نشان کرد: گاهی کم‌حوصلگی‌ها، آسیب‌هایی را به وجود می‌آورد که به راحتی قابل حل نیست، اما می‌توان به راحتی از وقوع آن جلوگیری کرد لذا به نظر بنده جهاد‌گر باید بیاموزد که حوصله داشته باشد و با حوصله به فعالیت‌های خود بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بانوان در این زمینه پرداخت و گفت‌: من خودم به عینه شاهد فعالیت‌های بی‌نظیر بانوان در روستاها بوده‌ام.

نقش بانوان در طرح‌های جهادی غیر‌قابل انکار است

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: یکی از امتیازاتی که بانوان نسبت به آقایان دارند این است که مردم روستا و به خصوص خانم‌ها و کودکان روستایی به بانوان بیش از آقایان اعتماد دارند، لذا فعالیت‌های این افراد می‌تواند بیش از آقایان اثر‌بخش باشد.

خراسانی گفت: فعالیت‌های بهداشتی، روانشناسی‌، تربیتی و آموزشی از فعالیت‌های عمده‌ای‌ است که در این طرح‌های هجرت و جهادی می‌شود به بانوان واگذار شود.

طرح هجرت الگویی برای فعالیت‌های مشابه آن در دنیا خواهد شد

وی ابراز کرد: امروز نگاه‌ها به سمت فعالیت‌های جهادی ما متمرکز شده است به طوری که دنیا برای برطرف کردن مشکلات خود به دنبال الگویی کار‌آمد و موفق است که این طرح‌های جهادی ما می‌تواند به عنوان کاری موفق و اثر‌بخش در دنیا مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطر‌نشان کرد:  فعالیت‌های جهادی ما باید به گونه‌ای باشد که همه دنیا به این باور برسند که ایران و ایرانی در هر زمینه‌ای یاور هم‌وطن خود است و این فعالیت بی‌‌مانند در دنیا الگوی فعالیت‌های این چنینی باشد.

خراسانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود که با جمعی از جهادگران داشتند، فرمودند "فعالیت‌های طرح هجرت باید به گونه‌ای باشد که چشم‌ها را پر کند"، لذا بر ما تکلیف شده است که با نهایت توان خود هجرت و جهاد را زیبا و دل‌نشین انجام دهیم، چرا که چشم‌های دنیا باید از این حرکت متحیر شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول