اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بسیج سازندگی کشور:

آرمان‌های امام راحل در طرح هجرت عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح هجرت حرکتی عظیم است که آرمان‌های امام راحل در آن عملیاتی می‌شود.

آرمان‌های امام راحل در طرح هجرت عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار محمد مظفری بعد از ظهر امروز در همایش "رسم هجرت" که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه اردوهای جهادی فعالیتی انقلابی و حرکتی است آرمانی که از ابتدای انقلاب شکل گرفته و امروز به قوت و نهایت خود رسیده است.

طرح هجرت حماسه‌ای که به دستان مقام معظم رهبری شدت گرفت

وی ابراز کرد: حماسه طرح هجرت حرکتی هست که با دستان مقام معظم رهبری و امام راحل آغاز شد و امروز ناجی انقلاب و نیرودهنده این حرکت است که ایران اسلامی جوانانی تربیت کرده که همسو با آرمان‌های نظام حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور‌دست‌ترین روستاهای کشور یکی از آرمان‌هایی است که از ابتدای انقلاب همراه نظام بوده است، ولی هیچ‌وقت به صورت عملی و به شکلی که امروز شدت گرفته انجام نشده، اما امروزه به همت عده‌ای جوان که خود را وقف نظام و انقلاب کرده‌اند به این تئوری جامعه عمل پوشانیده شده است.

مظفری تأکید کرد: گاهی برخی از مسائل در ذهن انسان شکل می‌گیرد و تا ابد به شکل تئوری باقی می‌ماند و نهایتا در دانشگاه‌ها و کتاب‌ها تدریس می‌شود اما کاری که امروز جوانان ما در عرصه جهاد چه جوانان دانشگاهی چه طلاب و چه محلات انجام می‌دهند نه در کتاب‌ها و نه در دروس دانشگاهی نهفته شده است بلکه در بصیرت و وجدان پاک آدمی آن چه که انسان را به این مناطق می‌کشاند و آرمان امام راحل رسیدن به این مرحله هست.

هدف امام  راحل از طرح هجرت تحولی واقعی در نیات و حرکات هست

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های جوانان در طرح هجرت بیان کرد: امسال طرح هجرت در قالب طرح‌های یک روزه و پانزده روزه محلات و دانشجویی برگزار می‌شود که امیدواریم همانند سال‌های گذشته از بازخورد مناسب و قابل توجهی برخوردار شویم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: خرداد ماه، ماه امام راحل ما است، امامی که بنیانگذار همه این حرکت‌های انسان‌دوستانه در کشور بودند و لذا این نیاز احساس می‌شود که به نیت واقعی و هدف واقعی امام خمینی (ره) نیز توجه کنیم.

مظفری اضافه کرد: امام ما روح تعهد را در جامعه دمید و سپس تحولی عظیم ایجاد کرد و این تحول ناشی از همان روحی است که تعهد را به جامعه آموخته است به جوان ما آموخته که در مقابل مردم محروم تعهد داشته باشد، در مقابل این همه دستاورد انقلاب تعهد دارد و شاید این تعهد عاملی است که جوان را به حرکت وا‌دار می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم کوچکترین موفقیتی در هر‌ گوشه‌‌ای از دنیا به نام یکی از رهبران بزرگ تاریخ رقم می‌خورد اما امام ما وقتی خرمشهر آزاد شد در کمال تواضع در جمله‌ای ماندگار فتح خرمشهر را کار خدا دانست و هیچ افتخار و موقعیتی را از این فتح عظیم به خود نسبت نداد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد : این است رفتار امامی که راهنمای مردم می‌شود، فلذا مردم هم از او تبعیت می‌کنند او که خلق و خویی مانند پیامبر اکرم (ص) دارد و مردم را هدایت می‌کند.

جوانان حامی همیشگی انقلاب اند

مظفری ابراز کرد: جوانانی که در این حرکت و همه حرکت‌های انقلابی همواره پشت امام بودند نشان از محبوبیت ایشان دارد محبوبیتی که بهترین‌ها را از ایشان در ذهن این جوانان به وجود آورد، و امروز می‌بینیم که جوانان به صورت خود‌جوش کشور را آباد می‌کنند، یکی با ساخت و ساز و کار در مناطق محروم روح خود را جلا می‌دهد و دیگری با آموزش به جوانان این منطقه زکات علمش را می‌پردازد.

وی گفت: هدف ما از رفتن به این مناطق محروم باید سازندگی باشد و بس؛ سازندگی عمرانی، روحی‌، اخلاقی و اجتماعی باید در جامعه صورت گیرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: امیدواریم با نیت خالص این جوانان این فعالیت‌های الهی و خدا دوستانه در زیر پرتو تشعشعات لطف خداوندی برترین ثمرات را داشته باشد و کاری جهادی انجام شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول