اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین مطرح کرد

نقش طرح هجرت 3 در ارتقا مهارت شغلی دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: اجرای طرح هجرت 3 توسط بسیج سازندگی تأثیر بسزایی در ارتقا مهارت شغلی دانش‌آموزان برای اشتغال در بازار کار آنان داشته است.

نقش طرح هجرت 3 در ارتقا مهارت شغلی دانش‌آموزان

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بسیج سازندگی با اجرای طرح هجرت 3 نقش بسزایی در غنی‌سازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان دارد که باید اجرای این طرح هر ساله تقویت شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی، طرح هجرت 3 را در دو نوع اردوی یک روزه و 10 تا 15 روزه برگزار می‌کند، گفت: اردوهای یک روزه این طرح در مدارس شهر قزوین و شهرستان‌های تاکستان، البرز، آبیک و بوئین‌زهرا از صبح با حضور دانش‌آموزان آغاز و تا شب به پایان می‌رسد.

مدیر‌کل اداره آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین اضافه کرد: با برگزاری اردوهای 10 تا 15 روزه جهادی طرح هجرت 3 دانش‌آموزان به مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی اعزام می‌شوند تا با فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی بتوانند برای توسعه و آبادانی روستاهای محروم کمک‌های مؤثری انجام دهند. 

وی اظهار کرد: دولت عدالت‌محور خدماتی که با تشکیل جهاد کشاورزی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شده را با عنوان هجرت 1 و شرکت بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس را هجرت 2 و حضور جوانان در مناطق محروم برای رفع محرومیت، کمک به دولت و تشکیل بسیج سازندگی بعد از جنگ تحمیلی را هجرت 3 نام‌گذاری کرده است که بر این اساس اکنون جوانان در طرح هجرت 3 در بسیج سازندگی شرکت می‌کنند.

 

فعالیت‌های فرهنگی تلاش جوانان را ارتقا می‌دهد

حبیبی بیان کرد: با تقویت فعالیت‌های فرهنگی در بین جوانان انگیزه کار و تلاش آنان در جامعه ارتقا می‌یابد.

وی گفت: تقویت انگیزه کار و تلاش، ایجاد فرهنگ و روحیه سازندگی در جوانان و عمق بخشیدن به فرهنگ و تفکر بسیجی از اهداف فرهنگی فعالیت‌های بسیج سازندگی در بین جوانان است که باید بیشتر تقویت شود.

مدیر‌کل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین اضافه کرد: باید این اهداف هر ساله در بین جوانان پررنگ‌تر شود تا بتوان سرعت توسعه و آبادانی مناطق محروم را ارتقا داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح هجرت 3 از یکم تیر تا 25 شهریور ماه هر سال اجرا می‌شود، گفت: تعداد 35 هزار نفر روز دانش‌آموز در زمینه مرمت و بازسازی مدارس، 40 هزار نفر روز در زمینه‌ زیباسازی مدارس و 40 هزار نفر روز در زمینه علمی در طرح هجرت 3 بسیج سازندگی استان قزوین شرکت کردند.

حبیبی اظهار کرد: اجرای طرح هجرت 3 توسط بسیج سازندگی تأثیر بسزایی در ارتقا مهارت شغلی دانش‌آموزان برای اشتغال در بازار کار آنان داشته است.

انتهای پیام/و10/پ3003                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول