جعفر حبیبی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تخصیص اعتبارات برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار مؤثرتر از درمان آن در جامعه است که بر این اساس دولت باید حمایتهای مالی را در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انجام دهد تا با سرعت مطلوبی این آسیبها کاهش یابند.
وی با بیان اینکه سه هزار و 200 نفرروز از فرهنگیان در طرح هجرت 3 بسیج سازندگی در سال گذشته شرکت کردند، بیان کرد: معلمان در مدارس به دانشآموزان در رشتههای مختلف از جمله صنایع جوشکاری، فلزی، چوبی، نقاشی، خیاطی، گرافیکی، خطاطی و گرافیک آموزش میدهند تا آنان با یادگیری این رشتهها بتوانند در آینده در جامعه اشتغال ایجاد کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به دانشآموزانی که فاقد مهارت حرفهای هستند، آموزشهای فنی و حرفهای لازم داده میشود تا بتوانند با کیفیت بهتر فعالیتهای عمرانی و فرهنگی طرح هجرت 3 را انجام دهند.
افزایش سرعت توسعه روستاها با اجرای طرح هجرت 3
حبیبی توسعه و آبادانی روستاها را از مهمترین اقدامات طرح هجرت 3 بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: پروژههایی که با انجام عملیات اداری بیش از چند ماه اجرایی میشوند در طرح هجرت 3، دانشآموزان سرعت عملیات اجرایی آنان را افزایش دادند که با تحقق این امر این پروژهها در مدت زمان کوتاهتری به پایان میرسند.
این مقام مسئول انجام دادن پروژههای عمرانی در بازده زمانی کوتاه را از اهداف و برنامههای عمرانی بسیج سازندگی در طرح هجرت 3 دانست و اظهار کرد: باید تلاش کرد تا پروژههای عمرانی در زمانهای کوتاهتری انجام شود تا روند توسعه و آبادانی روستاهای محروم سریعتر پیش رود.
وی بیان کرد: بعد از اتمام طرح هجرت 3 به دانشآموزان حقوق بسیار کمی با عنوان "دهان شیرین" داده میشود که برخی از آنان عنوان میکنند که با دریافت این مبلغ تجربه درآمدزایی مستقل را برای نخستین بار در زندگی کسب کردند و از حضور خودشان در این طرح خوشحال هستند.
حبیبی اظهار کرد: دانشآموزان زندگی جمعی را با شرکت در این طرح فرا میگیرند و بر این اساس میتوانند در تعاملات اجتماعی در جامعه موفقتر باشند.
حبیبی تأکید کرد: نقش دانشآموزان در انجام فعالیتهایی از جمله ساماندهی کتابخانه و رنگآمیزی مدارس که به راحتی توسط آنان انجام شود، پررنگتر است.
انتهای پیام/و20/پ3003